73-latka uwierzyła w internetowe ogłoszenie i straciła 129 tys. zł

2024-10-08 09:22 aktualizacja: 2024-10-08, 18:32
Oszustwo w Internecie, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Marko Lukunic/PIXSELL
Oszustwo w Internecie, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/Marko Lukunic/PIXSELL
129 tys. zł straciła 73-letnia mieszkanka Rzeszowa, która uwierzyła w internetowe ogłoszenie dotyczące inwestowania. Zachęcona przez oszustkę najpierw wpłaciła 800 zł, które miały się pomnażać, a później zainstalowała aplikację, przez którą z jej konta zniknęły oszczędności.

Jak poinformowała we wtorek oficer prasowa policji w Rzeszowie podkom. Magdalena Żuk, pod koniec września 73-latka z Rzeszowa natrafiła w internecie na ogłoszenie dotyczące możliwości zainwestowania i pomnożenia swoich pieniędzy. Zadzwoniła pod podany w ogłoszeniu numer i zachęcona przez oszustkę, która przedstawiła jej korzystną ofertę inwestycyjną, wpłaciła na nieznany rachunek 800 złotych.

„Według kobiety, która odebrała telefon, pieniądze te miały być pomnażane” – zauważyła podkom. Żuk.

Następnie z seniorką skontaktowała się inna kobieta, od której 73-latka otrzymała informację o konieczności zalogowania się na swoje konto i połączenia go z mobilną aplikacją, którą zainstalowała na swoim telefonie.

„Po niedługim czasie pokrzywdzona ponownie zalogowała się na swój rachunek. Wtedy to stwierdziła brak zgromadzonych tam środków. Jednocześnie zauważyła, że ktoś w jej imieniu dokonał czterech autoryzowanych transakcji na łączną kwotę 129 tysięcy złotych” – przekazała oficer prasowa.

Dodała, że seniorka natychmiast próbowała skontaktować się ze swoją opiekunką finansową, ale bezskutecznie.

„W międzyczasie otrzymała też telefon od nieznajomego mężczyzny z zapewnieniem, że w kolejnym dniu otrzyma zwrot pieniędzy. Oczywiście do niczego takiego nie doszło” – zaznaczyła funkcjonariuszka.

Oszukana kobieta zawiadomiła policję.

Policja ponawia apele o ostrożność i zachowanie czujności przy transakcjach internetowych. Przestrzega, by nie wierzyć w łatwy i szybki zysk, nie udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej, nie przesyłać nikomu skanów swoich dokumentów, nie instalować dodatkowego oprogramowania, które zalecają rozmówcy.

Zachęca by sprawdzić czy podmiot nie znajduje się na liście ostrzeżeń KNF –https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne (PAP)

api/ agz/ ep/