Jak podaje Santander Consumer Bank (SCB), wśród użytkowników bankowości elektronicznej i mobilnej stale zwiększa się grupa osób powyżej 60. roku życia, dlatego banki starają dostosować się do potrzeb seniorów.
55 proc. osób po 60. roku życia docenia zrozumiałą komunikację i używanie prostego języka podczas obsługi, ponieważ eliminuje to barierę komunikacyjną związaną z używaniem trudnego języka technicznego - wskazała rzecznika Santander Consumer Bank Magdalena Grzelak, cytowana w informacji prasowej.
Dla 29 proc. seniorów ważne jest, by w banku dostępne było dodatkowe wyjaśnienie skomplikowanych pojęć występujących w umowie - podkreślono w badaniu. Z tej grupy 22 proc. klientów po 60. roku życia szczególnie docenia, jeżeli bank oferuje im oddzielne stanowisko obsługi w oddziale oraz pomoc personelu w obsłudze bankomatów czy terminali. Natomiast dla 17 proc. seniorów istotna jest przeznaczona dla nich specjalna oferta produktowa.
Rzeczniczka dodała, że mimo widocznych korzyści i stale rosnącej liczby klientów w wieku powyżej 60. roku życia, połowa seniorów obawia się oszustwa podczas korzystania z bankowości mobilnej, głównie ze względu na "brak zrozumienia technologii oraz zagrożenia cybernetyczne".
20 proc. seniorów twierdzi, że aplikacje bankowe są zbyt skomplikowane w obsłudze, a 15 proc. za jedną z największych trudności uważa konieczność zapamiętania danych do logowania, haseł i PINu.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 25 marca - 9 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięło udział 1000 osób powyżej 60 lat. (PAP)
kno/