Przewodniczący zadeklarował, że komisja chce zacząć od „naprawy różnych mankamentów”, jak choćby historia z natrętnym białym misiem z Krupówek, bo do tej pory miasto nie potrafiło sobie z tym poradzić.
„Chcemy za tę sytuację przeprosić turystów, którzy poczuli się dotknięci całą sytuację, bo wiem, że miliony ludzi w Polsce i na świecie kochają Tatry i Zakopane. Będziemy pilnowali, aby takie negatywne historie w Zakopanem się nie wydarzały” – powiedział Mróz.
Podczas wtorkowego posiedzenia wyznaczono priorytety i kierunki działań komisji. Na początku lipca jej członkowie zamierzają spotkać się w sprawie opłaty miejscowej, jej poboru i sposobu dystrybucji, a w październiku chcą zorganizować spotkanie dla instytucji, które są zaangażowane w tematykę turystyczną i promocyjną. Mają oni o tym rozmawiać m.in. z władzami Tatrzańskiego Parku Narodowego i instytucji kultury, a także z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.
„Chcemy skonsolidować działania. Na listopad planujemy spotkanie z przedstawicielami branży turystycznej. Przedstawimy nasze plany i wysłuchamy opinii mieszkańców. Zależy mi na tym, żeby komisja komunikowała się z ludźmi” – powiedział Mróz.
Komisja chce zaangażować liderów opinii publicznej, w tym influencerów, aby przekazywać „pozytywne aspekty Zakopanego”. Jej członkowie mają już pomysły na zbliżające się lato.
„Będziemy też dementowali fałszywe informacje na przykład o tym, że w Zakopanem jest drogo albo że górale są chciwi” – powiedział Mróz.
Jedną z pierwszych uchwał Rady Miasta Zakopanego było utworzeniu nowej komisji ds. turystyki i promocji. Według zapisów uchwały do jej zadań będzie należało podejmowanie zagadnień branży turystycznej, a w szczególności inicjowanie i opiniowanie planów i strategii turystycznych, opracowanie programu tzw. karty turysty i karty mieszkańca oraz kształtowanie współpracy miasta z branżą turystyczną. (PAP)
Autor: Szymon Bafia
kno/