Dzięki działalności Lidl Polska do sektora publicznego w roku 2023 wpłynęło 2,7 mld zł

2024-09-06 13:48 aktualizacja: 2024-09-06, 13:55
Fot. Lidl Polska/Paweł Lesiczka (1)
Fot. Lidl Polska/Paweł Lesiczka (1)
2,7 mld zł - to kwota, która w ubiegłym roku zasiliła sektor publiczny w wyniku działalności Lidl Polska. Łączna kwota wynagrodzeń wygenerowanych przez tę sieć wyniosła 2,5 mld zł - poinformował Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska. Podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu zaprezentowany został raport „Wpływ sieci Lidl Polska na krajową gospodarkę w 2023 roku”.

Z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że w 2023 r. funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 10,1 mld zł wartości dodanej, z czego 5,4 mld zł powstało w samej spółce, a 4,7 mld zł u dostawców sieci Lidl Polska oraz dzięki pensjom wypłaconym pracowniczkom i pracownikom. Łączna kwota wynagrodzeń wygenerowanych przez sieć wyniosła 2,5 mld zł.

„Jako partner biznesowy jesteśmy bardzo rzetelni i słowni. I, co ważne - jesteśmy niezawodni także wobec Polski, jeśli chodzi o płacenie podatków” - podkreślił prezes Wlaźlak.

Jak podkreślił Michał Nowaczyk, wiceprezes Lidl Polska, firma od początku swojej działalności rzetelnie odprowadza podatki do budżetu państwa.

„2,7 miliarda złotych to łączna kwota podatków, które w zeszłym roku odprowadziliśmy do budżetu państwa. Dla porównania w 2022 roku było to około dwa miliardy złotych, więc mamy 35-procentowy wzrost” - wyjaśnił Michał Nowaczyk.

Prezes Wlaźlak dodał, że strategia rozwoju sieci na kolejne lata obejmuje m.in. utrzymanie niskich i atrakcyjnych cen przy wysokiej jakości produktów, dbanie o wysoki komfort klientów w sklepach, rozszerzanie współpracy z polskimi dostawcami i eksport ich asortymentu.

„To wszystko zamierzamy zrealizować zgodnie z naszą strategią CSR, czyli chroniąc klimat i zasoby naturalne, szanując bioróżnorodność, promując zdrowie i uczciwe działanie, a także angażując się w dialog z pozostałymi interesariuszami” - zaznaczył Włodzimierz Wlaźlak.

Wiceprezes Nowaczyk wskazał z kolei, że fundamentem podejścia biznesowego sieci są trzy kluczowe kanały oddziaływania: rozwój sieci, obsługa popytu klientów i wspieranie eksportu polskich produktów.

„Już od ponad 22 lat wywieramy pozytywny wpływ na krajową gospodarkę. Obejmuje to nie tylko codzienne funkcjonowanie sklepów i wspieranie polskich konsumentów, ale także tworzenie nowych miejsc pracy oraz współpracę z polskimi dostawcami. Nasza działalność wpływa również na rozwój innych branż, między innymi usługi handlowe, gastronomiczne i transportowe” - wyjaśniał Michał Nowaczyk.

Prezes Wlaźlak podkreślił, że Lidl Polska planuje rozbudowę sieci i zwiększenie w niej zatrudnienia.

„Rozwijamy się szybko, w tej chwili mamy ponad 27 tysięcy pracowników, ale planujemy w tym roku wzrost zatrudnienia. Stawiamy na uczciwe zasady zatrudnienia, płacimy w naszym segmencie najlepiej na rynku. Doceniamy pracę naszych koleżanek i kolegów w sklepach, w centrali, w centrach dystrybucji i chcemy się dzielić tym sukcesem” - zaznaczył prezes Lidl Polska.

W 2023 r., dzięki działalności Lidl Polska, utrzymano i stworzono 52 360 miejsc pracy (24 883 osoby są zatrudnione bezpośrednio w Lidl Polska).

W ub.r. ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty na 28 zagranicznych rynków dzięki współpracy z Lidl Polska. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł. Natomiast przez sześć lat (2018-2023) wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl sięgnęła ponad 25 mld zł.

Źródło informacji: PAP MediaRoom