Z opublikowanego w piątek raportu firmy "Wyjątkowy Prezent", 81 proc. Polaków ucieszyłoby się z vouchera na atrakcje niematerialne jako prezentu.
Jak informuje Brand Manager firmy Wyjątkowy Prezent Dominika Cyganowska „okazuje się, że coraz częściej myśląc o prezencie, sięgamy po vouchery na przeżycia. Kupuje je co trzeci z nas. Taki voucher pozwala na zrealizowanie wielu ciekawych aktywności jak np. kolacja w ciemności, lot balonem, masaż tajski czy przejazd samochodem wyścigowym. Możliwości jest wiele i w decyzji może ograniczać nas niemal wyłącznie wyobraźnia". Dodała, że w porównaniu do ubiegłego roku można zaobserwować wzrost zainteresowania kategorią prezentów niematerialnych. Dodała, że w 2023 roku kupiło lub partycypowało w zakupie vouchera na przeżycie 59 proc. Polaków, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z badania wynika również, że najpopularniejszymi voucherami są te z kategorii masaż/uroda, które kupuje 47 proc. respondentów, na drugim miejscu jest kategoria sklepy z odzieżą/ obuwiem, które kupuje 40 proc. ankietowanych. Następnie najpopularniejszymi kategoriami jest kino/teatr (33 proc.), sklep z kosmetykami/apteka (32 [proc.), oraz wyjście do restauracji (27 proc.)
Jako najczęstszy powód decydowania się na taki prezent, badani wymieniają, że oferta zawiera atrakcje, na które szkoda zazwyczaj przeznaczyć pieniądze z domowego budżetu - taką odpowiedź wskazało 26 proc. badanych. Drugim najczęstszym powodem jest opinia, że przeżycia i wspomnienia są cenniejsze niż rzeczy materialne (20 proc. ankietowanych), a trzecią najpopularniejszą odpowiedzią jest niebanalność i oryginalność dostępnych pomysłów na prezent.
Dominika Cyganowska zaznaczyła, że "Polacy doceniają taką formę prezentu – aż 81 proc. ankietowanych chciałoby otrzymać prezent w postaci Vouchera. Jak wskazują odpowiedzi, z jednej strony zwykle na takie aktywności szkoda nam pieniędzy z domowego budżetu, więc cieszymy się, że ktoś daje nam możliwość na zrobienie czegoś niecodziennego. Z drugiej przeżycia i wspomnienia są często cenniejsze niż rzeczy materialne. Co więcej, połowa Polaków sądzi, że w ten sposób mogą spełnić marzenia bliskiej osoby".
Badanie zostało zrealizowane na panelu, na próbie ogólnopolskiej N=1054 respondentów w wieku 18-55 lat, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakupili jakikolwiek prezent. Dobór próby uwzględniał także płeć respondentów (60 proc. kobiet i 40 proc. mężczyzn) oraz miejsce zamieszkania (50 proc. Warszawa i 50 proc. reszta Polski). (PAP)
kh/