Należące do Stevena Spielberga studio Amblin Entertainment wyprodukuje dla studia Sony film o wojnie pomiędzy dwoma producentami słynnych napojów gazowanych: Coca Coli i Pepsi. Wyzwanie dominującej na rynku Coca Coli rzuciła w latach 80. Pepsi, która to firma chciała strącić z piedestału konkurencję. Pomysł na taki film został zakupiony przez Sony za milion dolarów.
Jak informuje portal Deadline, w „Cola Wars” mają znaleźć się wszystkie najciekawsze wydarzenia związane z tą przemysłową potyczką. Wśród nich niebezpieczny wypadek, jakiemu na planie klipu reklamowego Pepsi uległ Michael Jackson. W trakcie zdjęć jego włosy zajęły się ogniem, a piosenkarz, który tego nie zauważył, tańczył dalej z palącą się głową. W efekcie trafił do szpitala, a Pepsi wypłaciło mu półtora miliona dolarów odszkodowania, które przeznaczył na cele charytatywne.
Scenariusz filmu pisany jest właśnie przez Jasona Schumana i Bena Queena. Pierwszy z nich pracował niedawno przy świetnie przyjętym serialu „Lakers: Dynastia zwycięzców”. Drugi na swoim koncie ma m.in. scenariusze do drugiej i trzeciej części animowanych „Aut”. Projekt znajduje się obecnie na bardzo wczesnym etapie rozwoju, ale wiele wskazuje na to, że może powtórzyć sukces niedawnego „Air” opowiadającego o udanej próbie przekonania Michaela Jordana do reklamowania butów marki Nike.
Judd Apatow pracuje obecnie wspólnie z Michaelem Bonfiglio nad dokumentalnym filmem poświęconym legendarnemu Melowi Brooksowi. Z kolei Spielberg przygotowuje się do wyreżyserowania pierwszego filmu od czasu „Fabelmanów”. Będzie nim tajemnicza produkcja zatytułowana „The Dish” poświęcona UFO, której scenariusz napisał David Koepp. W rolach głównych wystąpią w niej Emily Blunt, Colin Firth, Eve Hewson oraz Josh O’Connor. (PAP Life)
kal/moc/ep/