Podczas panelu „Budując ekonomiczną przyszłość: infrastruktura, innowacje, rozwój”, Łukasz Chalaczkiewicz zauważył, że Pokolenie Z ma ogromny wpływ na rynek dóbr konsumpcyjnych. Do 2030 roku ich liczba wzrośnie do 2 miliardów, co oznacza jedną czwartą populacji świata. Są oni bardziej wymagający, świadomi zdrowia i troszczą się o planetę, oczekując natychmiastowego działania od firm. Mają jednocześnie ogromny wpływ na zmieniający się model biznesowy.
„W dzisiejszym świecie wysoka pozycja rynkowa i nowe technologie to za mało, aby osiągnąć sukces biznesowy - kluczem jest nowatorskie podejście do budowania zespołów i postawienia człowieka w centrum działalności biznesowej – tłumaczył Łukasz Chalaczkiewicz, General Manager EE w LIPTON Teas and Infusions. - Jest to istotne zwłaszcza w czasach, w których wiele obszarów życia przejmują technologie i sztuczna inteligencja. Dziś musimy prowadzić biznes świadomościowy, który będzie pieczętował oczekiwania nowych pokoleń, wchodzących na rynek pracy i rynek konsumencki. Paradoksalnie: duży biznes, który na całym świecie obecnie przechodzi transformację w kierunku dbania o środowisko, poszanowania społeczności lokalnych i regionów w których działa, pracowników i zrównoważoną produkcję, może tu pełnić rolę strażnika humanizmu”.
LIPTON Teas and Infusions to największy na świecie producent herbaty. Działa w ponad 100 krajach i jest liderem w dziedzinie zrównoważonej produkcji herbat i naparów. W Polsce rozwija globalne centrum zarządzania łańcuchem logistycznym. W Katowicach znajduje się jedna z największych i najbardziej innowacyjnych fabryk LIPTON na świecie. Zatrudnia blisko 500 osób i dostarcza herbatę do kilkudziesięciu krajów. Polscy pracownicy z katowickiego HUB-u zajmują się cyfryzacją łańcucha dostaw i relacjami z klientami na całym świecie, a zespół, który wyznacza standardy dla globalnej branży herbacianej, stale rośnie.
KONTAKT:
Magdalena Myczko
e-mail: magdalena.myczko@havas.com
tel. +48508012198
Źródło informacji: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich