O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Michelin kończy produkcję opon do ciężarówek w Olsztynie. Zjeżdżały z taśmy przez 51 lat

Z taśmy produkcyjnej w olsztyńskiej fabryce zjechała ostatnia opona do ciężarówki - poinformował PAP rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek. W ciągu 51 lat wyprodukowano tam 27 mln takich opon. W Olsztynie będą nadal produkowane opony do aut osobowych i maszyn rolniczych.

Opony z fabryki opon Michelin w Olsztynie Fot. PAP/Tomasz Waszczuk
Opony z fabryki opon Michelin w Olsztynie Fot. PAP/Tomasz Waszczuk

"Ostatnią oponę podpisali pracownicy Zakładu Opon Ciężarowych, którzy uczestniczyli w uroczystości zakończenia produkcji tego typu opon w naszej olsztyńskiej fabryce. Pracownicy dostali też pamiątkowe statuetki" - powiedział PAP rzecznik prasowy Michelin Polska Piotr Staszałek. Przyznał, że zakład zakończył produkcję w październiku, ale nie informowano o tym opinii publicznej.

Zakład Opon Ciężarowych istniał w olsztyńskiej fabryce od 51 lat i działał w ramach Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych (OZOS). Produkowano w Olsztynie opony do ciężarówek także wówczas, gdy w ramach przekształceń własnościowych w 1995 roku fabrykę kupił koncern Michelin.

Więcej

Olsztyn, 14.04.2014. Pierwsza z planowanych linii technologicznych w Zakładzie Opon Rolniczych została uruchomiona 14 bm., w fabryce Michelin w Olsztynie. Modernizacja zakładu, podczas której zbudowane zostaną nowe hale, wyposażone w nowoczesne maszyny służące m.in. automatyzacji i modernizacji procesu wulkanizacji opon rolniczych, ma kosztować 413 mln zł. Nz. Opona do pojazdów górniczych. Największa na świecie opona, produkowana przez koncern Michelin, na skwerze przed  fabryką opon Michelin Polska S.A. (tw/awol) PAP/Tomasz Waszczuk Archiwum PAP © 2018 / Tomasz Waszczuk

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski z Michelin uruchamiają studia dualne

"Produkowane w Olsztynie opony trafiały na rynki całego świata, w Polsce zostawała niewielka część tej produkcji" - poinformował PAP Staszałek. Przekazał, że w sumie przez 51 lat wyprodukowano w Olsztynie 27 mln sztuk opon ciężarowych.

Michelin zdecydował o zamknięciu produkcji tego typu opon ze względu na sytuację na rynku oponiarskim świata, który jest zalewany tanimi oponami produkowanymi w Chinach. Staszałek zapewnił PAP, że ani jedna osoba pracująca przy produkcji opon do ciężarówek nie straciła pracy. "Wszyscy znaleźli zatrudnienie w innych zakładach naszej olsztyńskiej fabryki, która należy do najnowocześniejszych w Europie, jest stale rozwijana, wyposażana w nowe technologie i udoskonalana. Co więcej, nie pozbywamy się pracowników, ale o nich zabiegamy" - podkreślił Staszałek.

Produkcja nie staje

Michelin w Olsztynie nadal produkuje opony do maszyn rolniczych, kordy i formy oraz opony do aut osobowych, w tym - elektrycznych. Staszałek wyjaśnił PAP, że opony do aut elektrycznych muszą być bardziej wytrzymałe, ponieważ samochody elektryczne są znacznie cięższe od aut napędzanych paliwem. W samochodach elektrycznych inaczej rozkłada się też nacisk na opony niż w autach tradycyjnych.

"Nasze doświadczenie pokazuje, że chińskie opony jakościowo są znacznie grosze, ale cenowo są bezkonkurencyjne" - ocenił Staszałek.

Olsztyńska Fabryka Michelina zajmuje powierzchnię ponad 170 ha i zatrudnia blisko 5 tys. ludzi. To jedna z największych fabryk koncernu Michelin na świecie i największy pracodawca w woj. warmińsko-mazurskim. (PAP)

jwo/ mmu/ know/

Zobacz także

  • Zdj. ilustracyjne. Fot. PAP/Darek Delmanowicz

    "Plaga" w powiecie radomskim. Ktoś masowo porzuca przy drogach stare opony

  • Dębicka fabryka szuka pracowników z doświadczeniem jak i stawiających pierwsze kroki w zawodzie. Fot. mat. pras.

    Firma Oponiarska Dębica pilnie szuka pracowników

  • Strażacy podczas akcji/ zdjęcie ilustracyjne Fot. PAP/Zbigniew Meissner

    Strażacy opanowali pożar hali w Bukownie, w której przerabiano zużyte opony

  • Wymiana opon, Fot. PAP/Darek Delmanowicz

    Opony letnie, uniwersalne i zimowe. Kiedy zmienić opony i jakie wybrać

Serwisy ogólnodostępne PAP