![Zdjęcie ilustracyjne Fot. SEBASTIEN NOGIER/PAP/EPA](/sites/default/files/styles/main_image/public/202205/pap_20210114_0WT%20%281%29.jpg?h=0601f73a&itok=nD_uGVWh)
Według analiz firmy NielsenIQ wartość deficytowych produktów wyniosła około 850 mln euro dla supermarketów w pierwszym kwartale br.
Oprócz problemów z importem problem pogłębiają też inne zjawiska, takie jak ptasia grypa i rosnąca inflacja. We Francji ubito 16 mln sztuk drobiu, co znacznie ogranicza produkcję jaj – wyjaśnia Krajowa Federacja Związków Rolników (FNSEA).
FNSEA wskazuje również na zachowania niektórych konsumentów, którzy przechowują w domu zapasy, tworząc „sztuczne braki”. Inni próbują zarobić na rosnących cenach i odsprzedają zgromadzone produkty w internecie.
Z Paryża Katarzyna Stańko
mar/