"W czasie wakacji, kiedy Polacy dużo podróżują po kraju, koszty paliwa są ważnym elementem podróży, więc obniżenie ceny naszych wakacji jest dobrym kierunkiem. (...) Każda złotówka mniej wydana na tankowanie to więcej na wakacje dla Polaków" - powiedział PAP Roszkowski.
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek poinformował w piątek, że PKN wprowadza promocję dla klientów programu lojalnościowego VITAY; przewiduje ona trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy. Dodatkowo, dla klientów programu VITAY, posiadających jednocześnie kartę dużej rodziny obniżka będzie większa i w ramach promocji będzie wynosić 40 groszy na litrze.
Roszkowski dodał, że decyzja Orlenu jest szczególnie istotna w czasie popandemicznym i kryzysie wywołanym wojną w Ukrainie.
"Jesteśmy w gospodarce parawojennej, ponosimy tego koszty, płacimy za to jako konsumenci, więc jeśli Orlen ma przestrzeń, żeby nam w tym wrażliwym czasie trochę pomóc, to dobrze" - stwierdził ekspert.
Roszkowski zwrócił uwagę, że PKN Orlen dzięki wprowadzeniu rabatów w wakacje, może mocniej przywiązać klientów do swojej marki, co jest bardzo ważne, zwłaszcza w tak trudnym czasie, jaki mamy obecnie.
Zdaniem eksperta, wakacyjna promocja jest szczególnie istotna dla dużych rodzin, których sytuacja jest szczególnie trudna w związku z inflacją, ponieważ wydatki związane z energią elektryczną, transportem, mieszkaniem, stanowią duży udział w ich miesięcznych wydatkach.
"Zjada to najwięcej z ich dyspozycyjnego dochodu i tym grupom najbardziej potrzebna jest pomoc" - podkreślił Roszkowski.(PAP)
Autor: Łukasz Pawłowski
kgr/