Około12 milionów złotych z bonu turystycznego trafiło do Polskiego Holdingu Hotelowego

2022-08-03 17:11 aktualizacja: 2022-08-03, 17:19
1 sierpnia minęły dwa lata od wprowadzenia programu Polskiego Bonu Turystycznego. Fot. PAP/Mateusz Marek
1 sierpnia minęły dwa lata od wprowadzenia programu Polskiego Bonu Turystycznego. Fot. PAP/Mateusz Marek
1 sierpnia minęły dwa lata od wprowadzenia programu Polskiego Bonu Turystycznego. W jego ramach w grupie Polskiego Holdingu Hotelowego zrealizowanych zostało ok. 65 tys. noclegów, a do obiektów trafiło około12 mln zł - poinformowała w środę spółka.

"Od początku uruchomienia Polskiego Bonu Turystycznego (jednorazowe świadczenie w wysokości 500 zł na każde dziecko) w grupie Polskiego Holdingu Hotelowego (PHH) zrealizowanych zostało ok. 65 tys. noclegów, a do obiektów trafiło blisko 12 mln zł" - poinformowała w środę spółka.

Dodano, że 1 sierpnia minęły dwa lata od wprowadzenia programu. Bon można wykorzystać tylko do 30 września 2022 r.

"Od samego początku Polski Bon Turystyczny okazał się bardzo istotnym programem nie tylko dla hotelarzy, ale dla całej branży turystycznej''

"Od samego początku Polski Bon Turystyczny okazał się bardzo istotnym programem nie tylko dla hotelarzy, ale dla całej branży turystycznej, która bardzo mocno ucierpiała w wyniku pandemii. Wszystkie nasze hotele i obiekty, zlokalizowane zarówno w typowych destynacjach turystycznych, jak również w większych miastach, odczuły bardzo pozytywne skutki wprowadzenia bonu" – podkreślił prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, Gheorghe Marian Cristescu.

Jego zdaniem świadczy o tym kwota blisko 12 mln zł, która w ciągu dwóch lata trafiła do grupy Polskiego Holdingu Hotelowego.

Prezes PHH podkreślił też, że "dla wielu rodzin bon turystyczny stał się dużą motywacją do podróżowania, a niektóre z nich po raz pierwszy mogły sobie pozwolić na wypoczynek w hotelach".

W komunikacie zwrócono uwagę, że rodziny korzystające z bonu podczas podróży wydały również własne, dodatkowe środki, co niewątpliwe miało pozytywny ekonomiczny wpływ na całą branżę.

PHH podkreślił, że wszystkie 54 hotele i obiekty należące do grupy PHH od samego początku honorowały bon turystyczny (jednorazowe świadczenie w wysokości 500 zł na każde dziecko) i przygotowały na tę okazję specjalne rodzinne oferty lub zachęcały do wykorzystania świadczenia podczas tak zwanych city break - stwierdzono.(PAP)

autor: Anna Bytniewska

gn/