Jak podaje serwis internetowy Dezeen, budowa osiedla rozpocznie się jeszcze w tym roku. W 2027 roku będą mogli się tam wprowadzić pierwsi mieszkańcy. Nie tylko ci z grubymi portfelami. „W Berlinie, podobnie jak w wielu innych miastach, brakuje tanich mieszkań” – oświadczył Philipp Bouteiller, dyrektor generalny firmy zarządzającej projektem - Tegel Projekt GmbH.
„To powoduje, że ludzie o niższych dochodach są wypychani ze śródmieść. Nasza wizja jest inna: Berlin TXL nie powinien być miejscem jedynie dla klientów o wysokich dochodach, ale zrównoważoną, zdatną do życia przestrzenią dla ludzi w każdym wieku, niezależnie od ich zarobków” – dodał Bouteiller.
Na pewno skorzystają studenci, bo 10 proc. mieszkań będzie przeznaczonych tyko dla nich. I miłośnicy nowoczesnego, zrównoważonego stylu życia, bo dzielnica wolna od samochodów będzie miała własne ścieżki i autostrady rowerowe. To w nawiązaniu do kampanii ustawodawczej Berlin Autofrei, której zwolennicy chcą uczynić centrum Berlina największym wolnym od samochodów obszarem miejskim na świecie.
Lotnisko Tegel, wyróżniające się brutalistyczną architekturą, zostało zamknięte 30 października 2020 r. (PAP Life)
js/