Szczegółowe informacje o zmianach w kursowaniu pociągów pod Tatry są dostępne na portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników - poinformował w poniedziałek zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rozpoczynający się 1 września etap robót na kolejowej Zakopiance ma potrwać do grudnia. Prace będą polegały na przebudowie stacji w miejscowościach: Osielec, Chabówka, Skawa oraz przystanku Szaflary Wieś. Prace będą także prowadzone na szlaku Szaflary – Biały Dunajec oraz na stacji końcowej w Zakopanem.
Jak zapowiada PKP, pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmą również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Po modernizacji ma poprawić się sprawność kolejowej trasy pod Tatry, a także wzrośnie poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację zadania przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto.
Celem trwającej przebudowy trasy kolejowej Kraków – Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas jazdy po zakończeniu inwestycji wyniesie nieco ponad 2 godziny. Zakończenie wszystkich prac na trasie planowane jest na koniec 2023 r.
Do tej pory przebudowano już 21 stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem, a także zmodernizowano 125 przejazdów kolejowo-drogowych na trasie między Skawiną a Suchą Beskidzką ora Chabówką a Zakopanem.(PAP)
autor: Szymon Bafia
kw/