"Zgodnie z rekomendacją Europejskiej Agencji Leków, która dopuściła szczepienie dla przedziału wiekowego 5-11 lat, (…) szczepionką w wersji junior, my również od 3 października będziemy dopuszczali szczepienie pierwszą dawką przypominającą w tej grupie wiekowej 5-11 lat" – poinformował na konferencji prasowej w Warszawie minister zdrowia Adam Niedzielski.
Przypomniał, że do tej pory był tylko schemat podstawowy dopuszczony przez Europejską Agencję Leków.
"W najbliższym czasie, na przełomie drugiego i trzeciego października, wystawimy blisko pół miliona e-skierowań dla osób w tym wieku, które oczywiście przeszły przez podstawowy schemat szczepienia" – podał szef MZ.
Nowa kampania "Chcę zrozumieć" na temat szczepień przeciwko COVID-19
"Chcę zrozumieć" to nowa kampania, która ma przekonywać do szczepienia przeciwko COVID-19 – powiedział Niedzielski. Jej narracja będzie polegała na uszanowaniu tego, że jest to decyzja autonomiczna – dodał.
Minister zdrowia Adam Niedzielski powiedział w czasie konferencji prasowej w Warszawie, że resort chce uruchomić nową kampanię, która ma przekonać do zaszczepienia się przeciwko COVID-19.
"Cały czas stawiamy na dobrowolność szczepień" – zapewnił.
Niedzielski sprecyzował, że kampania "Chcę zrozumieć" będzie polegała na przedstawieniu wszystkich dokumentów, dowodów, argumentów rzeczowych, które udało się zgromadzić w czasie szczepień. Jej centralnym punktem będzie strona internetowa www.gov.pl/chcezrozumiec. Szef MZ zapewnił, że będzie można tam znaleźć wszystkie informacje, które mają rozwiać wszelkie wątpliwości na temat zaszczepienia.
"Ta zmiana charakteru kampanii zachęcającej do szczepienia – można ją sprowadzić do tego, że do tej pory mówiliśmy: szczepmy się, a teraz będziemy mówili raczej w takiej konwencji: co potrzebujesz wiedzieć, jakie informacje potrzebujesz zgromadzić, żeby podjąć tę autonomiczną decyzję,która budzi emocje" – powiedział Niedzielski.
Dodał, że kampania była poprzedzona badaniem z udziałem grup fokusowych, w których udział wzięły osoby wątpiące w szczepienia. W jego ramach resort chciał zrozumieć te wątpliwości.
Rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz poinformował, że kampania w mediach wraz ze stroną internetową wystartują w przyszłym tygodniu.
Autorzy: Katarzyna Lechowicz-Dyl, Gabriela Putkowska, Szymon Zdziebłowski
mar/