Jest rok 1984. Produkująca odzież sportową firma Nike jest jednym z wielu przeciętnych graczy na rynku. Aby to zmienić, jej współzałożyciel Phil Knight zatrudnia sprzedawcę butów Sonny’ego Vaccaro, by ten sprawił, aby o Nike zaczęło być głośno. Pomysł Vaccaro jest ryzykowny. Chce wprowadzić na rynek ekskluzywną linię obuwia sportowego, której twarzą będzie debiutujący w NBA Michael Jordan. Reszta jest historią. W postać Knighta wcieli się Ben Affleck, a Sonny’ego Vaccaro zagra Matt Damon.
Film "Air" będzie nie tylko opowieścią o Vaccaro, ale prześledzi też historię niekonwencjonalnej drużyny, która rzuca na szalę wszystko oraz matki, która zna wartość ogromnego talentu jej syna - koszykarskiego fenomenu, który stanie się największym graczem wszech czasów – czytamy w oficjalnym opisie fabuły filmu „Air”. W roli matki Michaela Jordana wystąpiła Viola Davis. W pozostałych rolach wystąpili m.in. Jason Bateman, Chris Tucker, Chris Messina oraz Marlon Wayans.
Już wcześniej ogłoszono, że Amazon Studios zaplanowało bezprecedensową strategię dystrybucji tego wyreżyserowanego przez Bena Afflecka filmu. 5 kwietnia trafi on do kin na całym świecie, a w samej tylko Ameryce Północnej pokazany zostanie na ponad trzech tysiącach ekranów. Na platformę Amazon Prime "Air" trafi po upływie tzw. „okna”, czyli z góry ustalonego terminu pomiędzy premierą kinową, a streamingową, które w tym przypadku będzie dłuższe niż przy okazji filmów dużych studiów filmowych. W historii serwisów streamingowych próżno szukać podobnych rozwiązań. Zwykle takie filmy – jeśli w ogóle – trafiają do limitowanej liczby kin na kilka dni przed planowaną premierą na streamingu.
Aby zapewnić filmowi rozgłos, wytwórnia Amazon Studios przeznaczyła aż 7 milionów dolarów na spot reklamowy, który zostanie pokazany w trakcie najbliższego finału Super Bowl. (PAP Life)
gn/