Historia powstania jednej z najbardziej znanych marek odzieżowych. Jest zwiastun filmu „Air” 

2023-02-10 21:28 aktualizacja: 2023-02-11, 08:32
5 kwietnia do kin trafi nowy film Bena Afflecka – "Air". Fot. PAP/Carriero Mimmo/IPA/ABACA
5 kwietnia do kin trafi nowy film Bena Afflecka – "Air". Fot. PAP/Carriero Mimmo/IPA/ABACA
Na realizację i promocję filmu „Air” wytwórnia Amazon Studios wydała sporą kwotę. Jeśli ta kosztowna strategia się sprawdzi, będziemy mieli do czynienia z rewolucją. O tym, czy opowieść o sprzedawcy butów Sonnym Vaccaro, który odmienił rynek sportowej odzieży i marketingu, podbije serca widzów, przekonamy się za kilka tygodni. Póki co opublikowany został pierwszy zwiastun tej produkcji.

Jest rok 1984. Produkująca odzież sportową firma Nike jest jednym z wielu przeciętnych graczy na rynku. Aby to zmienić, jej współzałożyciel Phil Knight zatrudnia sprzedawcę butów Sonny’ego Vaccaro, by ten sprawił, aby o Nike zaczęło być głośno. Pomysł Vaccaro jest ryzykowny. Chce wprowadzić na rynek ekskluzywną linię obuwia sportowego, której twarzą będzie debiutujący w NBA Michael Jordan. Reszta jest historią. W postać Knighta wcieli się Ben Affleck, a Sonny’ego Vaccaro zagra Matt Damon.

Film "Air" będzie nie tylko opowieścią o Vaccaro, ale prześledzi też historię niekonwencjonalnej drużyny, która rzuca na szalę wszystko oraz matki, która zna wartość ogromnego talentu jej syna - koszykarskiego fenomenu, który stanie się największym graczem wszech czasów – czytamy w oficjalnym opisie fabuły filmu „Air”. W roli matki Michaela Jordana wystąpiła Viola Davis. W pozostałych rolach wystąpili m.in. Jason Bateman, Chris Tucker, Chris Messina oraz Marlon Wayans.

Już wcześniej ogłoszono, że Amazon Studios zaplanowało bezprecedensową strategię dystrybucji tego wyreżyserowanego przez Bena Afflecka filmu. 5 kwietnia trafi on do kin na całym świecie, a w samej tylko Ameryce Północnej pokazany zostanie na ponad trzech tysiącach ekranów. Na platformę Amazon Prime "Air" trafi po upływie tzw. „okna”, czyli z góry ustalonego terminu pomiędzy premierą kinową, a streamingową, które w tym przypadku będzie dłuższe niż przy okazji filmów dużych studiów filmowych. W historii serwisów streamingowych próżno szukać podobnych rozwiązań. Zwykle takie filmy – jeśli w ogóle – trafiają do limitowanej liczby kin na kilka dni przed planowaną premierą na streamingu.

Aby zapewnić filmowi rozgłos, wytwórnia Amazon Studios przeznaczyła aż 7 milionów dolarów na spot reklamowy, który zostanie pokazany w trakcie najbliższego finału Super Bowl. (PAP Life)

gn/

TEMATY: