Projektowane są też stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Ich instalacja rozpocznie się w 2024 r. – poinformowała rzeczniczka prasowa Autostrady Wielkopolskiej Anna Ciamciak. Wskazała, że w 2023 r. rozwijana i wzbogacana o nowe formaty będzie oferta handlowo-usługowa w miejscach obsługi podróżnych.
Ciamciak zaznaczyła, że zgodnie z planem postępują prace nad rozbudową 10 km obwodnicy Poznania o trzeci pas ruchu na odcinku między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód.
"Prace nad rozbudową kolejnych 10 km obwodnicy Poznania o trzeci pas rozpoczęliśmy z wyprzedzeniem, aby zapewnić kierowcom gotową, dobrze przemyślaną i przygotowaną usługę, a realizacja tej inwestycji była dla nich jak najmniej uciążliwa. Jeśli wszystkie prace pójdą zgodnie z planem, trzeci pas na wspomnianym odcinku będzie gotowy do końca 2025 r." – powiedział członek zarządu Autostrady Wielkopolskiej Krzysztof Andrzejewski.
Spółka wskazała, że budowa trzeciego pasa na odcinku Poznań Krzesiny–Poznań Wschód "jest znacznie trudniejszym projektem pod względem technicznym niż niedawno zrealizowana rozbudowa odcinka Poznań Zachód-Poznań Krzesiny", bo obejmuje znacznie większy zakres prac ziemnych.
Podsumowując inwestycje ubiegłoroczne, spółka zaznaczyła, że wymieniono ponad 460 tys. mkw. nawierzchni koncesyjnego odcinka autostrady A2 między Nowym Tomyślem a Bukiem i węzły autostradowe w tych miejscowościach.
"W tym roku będziemy kontynuować remont nawierzchni na odcinku miedzy Bukiem a Poznaniem i na węzłach autostradowych" – poinformował członek Zarządu Autostrady Wielkopolskiej Sebastian Joachimiak.
W ub. roku spółka częściowo zmodernizowała także oprawy oświetleniowe, wymieniając mniej wydajne sodowe na bardziej ekologiczne oprawy LED. W tym roku planuje dokończenie instalacji opraw LED na pozostałych odcinkach, w punktach poboru opłat i w miejscach obsługi podróżnych. (PAP)
Autor: Anna Jowsa
gn/