Aplikacja umożliwia przekazywanie informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Według spółki aplikacja pozwoli na szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.
Jak wyjaśnia kolejowa spółka, w przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może dokonać zgłoszenia nieprawidłowości.
Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.
W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji "Zgłaszam usterkę".
PKP PLK jest zarządcą kolejowej infrastruktury w Polsce. Spółka realizuje program inwestycyjny o wartości prawie 77 mld zł, który obejmuje ponad 240 projektów i modernizację 9 tys. km torów.
Spółka jest odpowiedzialna za układanie rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich, towarowych oraz specjalnych, który powstaje na zamówienie i według wytycznych przewoźników.(PAP)
autor: Łukasz Pawłowski