Jak wskazał na Twitterze Gontarz, w styczniu było to 4,64 mln pasażerów, czyli o 57 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie. W lutym tego roku z usług przewoźnika skorzystało 4,4 mln pasażerów (o 48 proc. więcej względem 2022 r.), a w marcu - 4,6 mln (o 6 proc. więcej niż w marcu 2022).
Gontarz podkreślił, że trzy pierwsze miesiące tego roku okazały się najlepszym styczniem, lutym i marcem w historii PKP Intercity.
PKP Intercity oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) to połączenia ekspresowe. Największą popularnością cieszą się pociągi TLK i IC – w 2022 roku wybrało je ponad 90 proc. osób podróżujących z PKP Intercity.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.(PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
gn/