Jak przekazał Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zmiana organizacji ruchu na ul. Petofiego zostanie wprowadzona w czwartek o godz. 5 i będzie obowiązywać przez ok. trzy tygodnie.
Na ten czas jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa ruchu, na odcinku ok. 100 m od wiaduktu kolejowego do ul. Jagiełły. Wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną, a w razie potrzeby ręcznie. Ruch pieszych będzie tylko po południowej stronie ulicy (od strony torów).
‼️Jutro o 5 rano wprowadzamy ruch wahadłowy na ul. Petofiego w #NowaHuta. Sterowanie🚦, w razie potrzeby👷♂️. Przebudowujemy wodociąg. Prace w ramach budowy #S7 #Widoma #Kraków.
— GDDKiA Kraków (@GDDKiA_Krakow) May 17, 2023
Taka organizacja ruchu potrwa ok. 3 tygodnie.@GDDKiA @MI_GOV_PL #FunduszeUE pic.twitter.com/J1rnRyi14N
Za dokończenie budowy odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do Krakowa odpowiada konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź, wybrane na wiosnę 2021 r. przez GDDKiA na miejsce poprzedniego wykonawcy. Umowa z nim została wypowiedziana, ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie. Wartość zadania to blisko 1,546 mld zł.
Zadanie dotyczy odcinka S7 od węzła Widoma (bez węzła - powstał on w ramach budowy odcinka Szczepanowice – Widoma) do włączenia do węzła Kraków Nowa Huta o długości 18,3 km. Inwestycja przebiega po mocno zurbanizowanych terenach Krakowa, w związku z czym jest kosztowna i skomplikowana pod względem technicznym. Na trasie powstaną m.in. cztery węzły drogowe (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów), a także wiele innych obiektów inżynieryjnych. Zgodnie z harmonogramem budowa ma się zakończyć w listopadzie 2024 roku.(PAP)
autor: Rafał Grzyb
gn/