Seria DTM – na Nuerburgringu awaria samochodu Kubicy, zwycięstwo Muellera 

2020-09-20 15:07 aktualizacja: 2020-09-20, 15:36
Polski kierowca Formuły 1 Robert Kubica z Alfa Romeo Racing. Fot. PAP/EPA
Polski kierowca Formuły 1 Robert Kubica z Alfa Romeo Racing. Fot. PAP/EPA
Robert Kubica (BMW M4 DTM) z powodu awarii samochodu wycofał się z niedzielnego wyścigu serii DTM na niemieckim Nuerburgringu. Zwyciężył lider klasyfikacji generalnej Szwajcar Nico Mueller (Audi RS 5 DTM).

Drugie miejsce ze stratą 11,790 s zajął zwycięzca kwalifikacji Holender Robin Frijns, a trzecie obrońca tytułu Niemiec Rene Rast (obaj Audi RS 5 DTM) - strata 19,526.

Kubica, który w kwalifikacjach uzyskał swój najlepszy rezultat, był siódmy, przed startem cieszył się, że ekipie nareszcie udało się dobrze przygotować samochód. "Wszystko jest tak, jak być powinno" - powiedział kierowca.

Po starcie wydawało się, że rzeczywiście serwis tym razem stanął na wysokości zadania. Kubica awansował nawet na 6. miejsce, o wyższą lokatę stoczył walkę z Austriakiem Ferdinandem Habsburgiem (Audi RS 5 DTM), który w pewnym momencie wypchnął Polaka z toru. Kubica utrzymał szóstą lokatę, jechał spokojnie, odpierał ataki rywali.

Nastrój w ekipie zespołu trochę popsuła informacja, że Kubica został ukarany karą 5 s za złe ustawienie się na polu startowym. Kara miała być wykonana podczas zjazdu do pit stopu na zmianę opon.

"Mieliśmy problemy z komunikacją, ja ich nie słyszałem, stąd popełniłem minimalny błąd na starcie" - przyznał Polak.

Gdy na ósmym okrążeniu Kubica zjechał do pit stopu, wydawało się, że zmieni opony i ponownie wyjedzie na tor. Tak się jednak nie stało. Samochód wolno podjechał pod stanowisko ekipy Orlenu, mechanicy wepchnęli auto do garażu i ekipa zakończyła udział w wyścigu. 

"Mieliśmy problem ze skrzynią biegów, nie można było jechać" - wyjaśnił kierowca.

Na czele niedzielnego wyścigu od startu do mety jechała trójka Mueller, Frijns i Rast. Ten ostatni próbował wyprzedzić Holendra, ale kilka prób nie było udanych. Nie doszło do żadnej większej kraksy, w drugiej połowie Mueller systematycznie odjeżdżał Frijnsowi, ten w pewnym momencie zrezygnował z pogoni za rywalem.

W klasyfikacji generalnej na pozycji lidera umocnił się Mueller.


Wyniki:

 1. Nico Mueller (Szwajcaria/Audi RS 5 DTM)        57.09,856
 2. Robin Frijns (Holandia/Audi RS 5 DTM)      strata 11,790 s
 3. Rene Rast (Niemcy/Audi RS 5 DTM)                  19,526
 4. Sheldon van der Linde (RPA/BMW M4 DTM)            22,733
 5. Marco Wittmann (Niemcy/BMW M4 DTM)                24,016
 6. Ferdinand Habsburg (Austria/Audi RS 5 DTM)        25,713
 7. Mike Rockenfeller (Niemcy/Audi RS 5 DTM)          30,162
 8. Timo Glock (Niemcy/BMW M4 DTM)                    33,795

Klasyfikacja generalna DTM (po 12 z 18 wyścigów):

 1. Nico Mueller (Szwajcaria)     242 pkt
 2. Robin Frijns (Holandia)       224 
 3. Rene Rast (Niemcy)            195 
 4. Sheldon van der Linde (RPA)    88 
 5. Loic Duval (Francja)           87 
 6. Mike Rockenfeller (Niemcy)     87
...
15. Robert Kubica (Polska)          1 

Klasyfikacja producentów:

 1. Audi 827 pkt
 2. BMW  356

(PAP)

TEMATY: