Debaty PAP o prowadzeniu przedsiębiorstwa medialnego i zarządzania informacją w dobie koronawirusa

2020-12-02 15:55 aktualizacja: 2020-12-03, 09:40
Debata PAP "Media przyszłości". Infografika/PAP
Debata PAP "Media przyszłości". Infografika/PAP
Jak prowadzić przedsiębiorstwo medialne i jak zarządzać informacją w dobie koronawirusa? Odpowiedzi na te pytania, 8 i 9 grudnia, będą udzielać czołowi polscy menadżerowie medialni podczas dwóch debat, które zorganizuje Polska Agencja Prasowa (PAP).

Organizowane przez PAP dwie debaty zapowiadają 3. edycję konferencji "Media Przyszłości".

"Trwająca od marca pandemia i kolejne restrykcje gospodarcze powodowane potrzebami sanitarnymi w sposób odczuwalny i do tej pory niespotykany dotknęły rynku mediów i informacji. Z jednej strony wzrosło zapotrzebowanie na bieżącą, wiarygodną informację. Do odbiorców dociera tak dużą ilość komunikatów, że mówi się wręcz o - towarzyszącej pandemii - infodemii" - napisała w informacji Lidia Garbaczuk z Biura Rozwoju PAP.

Zwrócono uwagę, że "z drugiej strony, media stanęły przed poważnymi problemami i nowymi wyzwaniami" takimi jak "ograniczenia dystrybucyjne związane z zamykaniem placówek handlowych i mniejszym przemieszczaniem się odbiorców, konsekwencje globalnego kryzysu dla rynku reklamy, problemy komunikacyjne i infrastrukturalne wynikające z pandemii" - wyjaśniono.

Jak podkreślono, "celem debat będzie podsumowanie i przeanalizowanie obecnie zachodzących zmian w świecie mediów, komunikacji, jak również próba dokonania diagnozy sytuacji mediów w momencie wyjścia z kryzysu pandemicznego, przedstawienie scenariuszy dalszego rozwoju, a także określenie wyzwań komunikacyjnych oraz technologicznych".

"Jak efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem medialnym, dostarczać wiarygodną informację i na niej zarabiać w dobie pandemii? To właśnie wyzwania, przed którymi stają, i na które na co dzień starają się odpowiedzieć paneliści naszych debat. Chcemy, by podzielili się tym doświadczeniem z innymi" - powiedział cytowany w informacji prezes PAP Wojciech Surmacz.

Debata pt. "Koronakryzys w mediach. Przedsiębiorstwo medialne w obliczu pandemii" odbędzie się 8 grudnia o godz. 10. i skupiać się będzie "przede wszystkim na aspekcie zarządzania przedsiębiorstwem w dobie koronawirusa". Wezmą w niej udział, m.in. prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska i redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" Bogusław Chrabota.

Drugą debatę pt. "Koronakryzys w biznesie. Jak zarządzać komunikacją w dobie pandemii i infodemii" zaplanowano na 9 grudnia o godz. 10. Będzie ona poświęcona infodemii i temu, jak zarządzać informacją, jak ją weryfikować, a także narastającemu zjawisku fake newsów. Jej uczestnikami będą m.in. ekspert ds. komunikacji kryzysowej Adam Łaszyn, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa, rzecznik prasowy LOT Krzysztof Moczulski i rzecznik prasowy Link4 Maciej Krzysztoszek.

"Obie debaty będą punktem wyjścia dla III edycji konferencji Media Przyszłości, cyklicznie odbywającej się w grudniu, która została przeniesiona na przyszły rok w związku z obecną sytuacją pandemiczną i potrzebą dostosowania się do zasad bezpieczeństwa" - czytamy w informacji.

Wydarzenie będzie transmitowane online w serwisach Polskiej Agencji Prasowej: pap.pl, pap-mediaroom.pl oraz mediach społecznościowych PAP.

Doroczna konferencja "Media Przyszłości" została zainaugurowana w 2018 r. z okazji 100-lecia działalności PAP. Podczas pierwszego spotkania specjaliści z zakresu mediów i nowoczesnych technologii opowiadali o roli i wykorzystaniu algorytmów, sztucznej inteligencji i analizy Big Data. W kolejnym roku tematem dyskusji były najnowsze trendy w mediach, innowacje oraz inicjatywy biznesowe na rynku mediów.(PAP)

autor: Grzegorz Janikowski