![Debata PAP "Media przyszłości". Infografika/PAP](/sites/default/files/styles/main_image/public/202012/Media%20przysz%C5%82o%C5%9Bci.%20edit%20png.png?itok=epvcgwFN)
Organizowane przez PAP dwie debaty zapowiadają 3. edycję konferencji "Media Przyszłości".
"Trwająca od marca pandemia i kolejne restrykcje gospodarcze powodowane potrzebami sanitarnymi w sposób odczuwalny i do tej pory niespotykany dotknęły rynku mediów i informacji. Z jednej strony wzrosło zapotrzebowanie na bieżącą, wiarygodną informację. Do odbiorców dociera tak dużą ilość komunikatów, że mówi się wręcz o - towarzyszącej pandemii - infodemii" - napisała w informacji Lidia Garbaczuk z Biura Rozwoju PAP.
Zwrócono uwagę, że "z drugiej strony, media stanęły przed poważnymi problemami i nowymi wyzwaniami" takimi jak "ograniczenia dystrybucyjne związane z zamykaniem placówek handlowych i mniejszym przemieszczaniem się odbiorców, konsekwencje globalnego kryzysu dla rynku reklamy, problemy komunikacyjne i infrastrukturalne wynikające z pandemii" - wyjaśniono.
Jak podkreślono, "celem debat będzie podsumowanie i przeanalizowanie obecnie zachodzących zmian w świecie mediów, komunikacji, jak również próba dokonania diagnozy sytuacji mediów w momencie wyjścia z kryzysu pandemicznego, przedstawienie scenariuszy dalszego rozwoju, a także określenie wyzwań komunikacyjnych oraz technologicznych".
"Jak efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem medialnym, dostarczać wiarygodną informację i na niej zarabiać w dobie pandemii? To właśnie wyzwania, przed którymi stają, i na które na co dzień starają się odpowiedzieć paneliści naszych debat. Chcemy, by podzielili się tym doświadczeniem z innymi" - powiedział cytowany w informacji prezes PAP Wojciech Surmacz.
Debata pt. "Koronakryzys w mediach. Przedsiębiorstwo medialne w obliczu pandemii" odbędzie się 8 grudnia o godz. 10. i skupiać się będzie "przede wszystkim na aspekcie zarządzania przedsiębiorstwem w dobie koronawirusa". Wezmą w niej udział, m.in. prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska i redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" Bogusław Chrabota.
Drugą debatę pt. "Koronakryzys w biznesie. Jak zarządzać komunikacją w dobie pandemii i infodemii" zaplanowano na 9 grudnia o godz. 10. Będzie ona poświęcona infodemii i temu, jak zarządzać informacją, jak ją weryfikować, a także narastającemu zjawisku fake newsów. Jej uczestnikami będą m.in. ekspert ds. komunikacji kryzysowej Adam Łaszyn, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa, rzecznik prasowy LOT Krzysztof Moczulski i rzecznik prasowy Link4 Maciej Krzysztoszek.
"Obie debaty będą punktem wyjścia dla III edycji konferencji Media Przyszłości, cyklicznie odbywającej się w grudniu, która została przeniesiona na przyszły rok w związku z obecną sytuacją pandemiczną i potrzebą dostosowania się do zasad bezpieczeństwa" - czytamy w informacji.
Wydarzenie będzie transmitowane online w serwisach Polskiej Agencji Prasowej: pap.pl, pap-mediaroom.pl oraz mediach społecznościowych PAP.
Doroczna konferencja "Media Przyszłości" została zainaugurowana w 2018 r. z okazji 100-lecia działalności PAP. Podczas pierwszego spotkania specjaliści z zakresu mediów i nowoczesnych technologii opowiadali o roli i wykorzystaniu algorytmów, sztucznej inteligencji i analizy Big Data. W kolejnym roku tematem dyskusji były najnowsze trendy w mediach, innowacje oraz inicjatywy biznesowe na rynku mediów.(PAP)
autor: Grzegorz Janikowski