"Puls Biznesu": klienci coraz chętniej korzystają z usług online

2020-12-18 08:58 aktualizacja: 2020-12-18, 09:07
Fot. PAP/Andrzej Wiktor
Fot. PAP/Andrzej Wiktor
W czasie pandemii branża leasingowa wprowadziła swoje pakiety wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorstw, a także cały szereg usług ułatwiających kontakt z doradcami i możliwość zdalnego finansowania - czytamy w piątkowym "Pulsie Biznesu".

Jak pisze "PB", obostrzenia, które zostały wprowadzone w połowie marca, spowodowały silne wyhamowanie działalności gospodarczej. "Ich rezultatem były spadki produkcji przemysłowej i sprzedaży detalicznej. Natychmiast odbiło się to na branży leasingowej, o której mówi się, że jest barometrem gospodarki" - pisze gazeta.

"PB" powołując się na dane Związku Polskiego Leasingu wskazuje, że w pierwszej połowie tego roku polska branża leasingowa udzieliła łącznego finansowania o wartości 29,8 mld zł, co oznacza - jak wskazano - spadek dynamiki o 24 proc. r/r.

"Istotnym czynnikiem, który wpłynął na wstrzymanie potrzeb inwestycyjnych firm, był lockdown. W kolejnym kwartale widać jednak większe zainteresowanie firm finansowaniem" - napisano.

Gazeta wskazuje, że w samym trzecim kwartale wartość nowych kontraktów leasingowych wyniosła 18,8 mld zł, co było wynikiem lepszym o 4 proc. r/r.

Jak zaznaczono, odbicie nie byłoby pewnie możliwe, gdyby nie wprowadzone przez branżę na początku pandemii pakiety pomocowe mające na celu wsparcie finansujących się w niej firm. (PAP)