Przedstawiając w piątek nowy program dopłat do zakupu pojazdów zeroemisyjnych, w tym elektrycznych i wodorowych Zyska zaznaczył, że przewiduje on także wsparcie dla firm i organizacji oraz dopłaty do leasingu pojazdu.
Limit ceny samochodu, który może zostać objęty dopłatami to 225 tys. zł. Jak podało ministerstwo klimatu, budżet „Mojego elektryka" to 500 mln zł, nabory wniosków będą prowadzone do 2025 r. lub do wyczerpania środków.
Dopłaty do zakupu elektryków również dla firm i organizacji
Dopłaty do zakupu pojazdów elektrycznych w nowym programie będą mogły dostać także firmy, organizacje i samorządy, wsparcie obejmie też leasing pojazdu - powiedział wiceprezes NFOŚiGW Artur Lorkowski.
Jak zaznaczył Lorkowski, program jest skierowany do wszystkich kategorii odbiorców. "Od 12 lipca wnioski o dotacje na zakup pojazdów mogą składać osoby fizyczne, a za kilka tygodni taką możliwość otrzymają przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje" - podkreślił w czasie prezentacji nowego programu wsparcia dla "elektryków".
Lorkowski dodał, że równolegle będą uruchamiane dotacje do leasingu. Bez względu na formę finansowania pojazdu - zakup, leasing, najem - warunki wsparcia będą takie same.
Wyjaśnił, że wnioskodawcy nie będący osobami fizycznymi na pojazdy kategorii M1 będą mogli uzyskać dofinansowanie nawet do 27 tys. w przypadku deklarowanego średniorocznego przebiegu min. 15 000 km, na pojazdy kategorii L będą mogli uzyskać 4 tys. zł wsparcia. "Natomiast dofinansowanie zakupu pojazdów kategorii N1 wyniesie nawet 70 tys. zł. Warunkiem będzie zadeklarowanie średniorocznego przebiegu powyżej 20 tys. km" - zaznaczył wiceszef NFOŚiGW.
Jak podkreślił, dofinansowania będą obejmowały zarówno zakup, jak i leasing pojazdów. (PAP)
autorzy: Longina Grzegórska-Szpyt, Wojciech Krzyczkowski
est/ liv/