Brazylijskie media szacują, że dzięki dużej popularności wśród turystów pomnik pośrednio lub bezpośrednio daje zatrudnienie około 21 tys. osób, m.in. przewodnikom, pracownikom biur podróży, a także spółek transportowych i placówek gastronomiczno-hotelarskich.
Liczący 38 metrów wysokości posąg, usytuowany na górze Corcovado w Rio de Janeiro, w ciągu roku odwiedza ponad 1,9 mln osób z całego świata, z których 35 proc. stanowią obcokrajowcy.
Władze fundacji Vargasa szacują, że w ciągu roku osoby odwiedzające najpopularniejszy pomnik Brazylii zostawiają w kasie regionu ponad 200 mln euro.
Figura Chrystusa Zbawiciela powstała 12 października 1931 r. ze składek zbieranych przez blisko dekadę w brazylijskich parafiach. Pomnik został zaprojektowany przez brazylijskiego architekta Heitora da Silvę Costę oraz francuskiego rzeźbiarza polskiego pochodzenia Paula Landowskiego. W pracach uczestniczył też rumuński rzeźbiarz Gheorghe Leonida, który wykonał twarz posągu.
Marcin Zatyka (PAP)
io/