Przed oszustami ostrzega Budapeszteńskie Centrum Transportowe (BKK), kóre zarządza komunikacją zbiorową w mieście. Phisherzy (osoby zajmujące się wyłudzaniem danych) podszywając się pod przewoźnika, reklamują fikcyjne zniżki na przejazdy komunikacją miejską.
Robią to głównie na stronach na Facebooku, które do złudzenia przypominają witrynę BKK i wykorzystują jej elementy graficzne oraz zdjęcia. Jednakże ich celem nie jest rozprowadzanie darmowych czy zniżkowych biletów, ale pozyskiwanie danych osobowych oraz dostępu do kart płatniczych oszukanych klientów.
Dlatego BKK zaznacza, że nie prowadzi sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem stron na portalach społecznościowych. Jednocześnie organizator transportu miejskiego w stolicy Węgier apeluje, by turyści wybierający się do Budapesztu kupowali bilety wyłącznie za pośrednictwem oficjalnych kanałów sprzedaży, tj. w aplikacji BudapestGO lub osobiście w punktach sprzedaży czy automatach biletowych.
Przewoźnik radzi też, by w razie wątpliwości odwiedzić jego stronę internetową (www.bkk.hu), gdzie znajdują się informacje na temat cen biletów oraz obowiązujących zniżek i promocji.
Tomasz Dawid Jędruchów (PAP)
mar/