„Rodzice i opiekunowie, którzy jeszcze nie złożyli wniosku powinni się pośpieszyć. By otrzymać świadczenie za ten rok mają na to czas tylko do końca listopada” – powiedziała rzeczniczka.
Dodała, że po akceptacji wniosku pieniądze trafią na konto rodziców w ciągu dwóch miesięcy od chwili jego złożenia.
W ramach programu "Dobry Start” rodzice i opiekunowie - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Prawo do wsparcia ma każde dziecko, które uczy się w szkole do ukończenia 20. lub 24. roku życia w przypadku dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.
Wnioski można składać do końca listopada, wyłącznie elektronicznie, na cztery sposoby, przez: aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość internetową oraz portal Emp@tia.
„Aby to zrobić niezbędny będzie dowód osobisty, numer rachunku bankowego, na który zostanie wypłacone świadczenie, adres mailowy, a także orzeczenie o niepełnosprawności, jeśli takie jest wystawione. Konieczny jest również PESEL dziecka oraz nazwa i adres szkoły, do której uczęszcza” – przypomniała Muchowska.
Cała korespondencja dotycząca świadczenia odbywa się przez PUE ZUS, bez znaczenia na sposób złożenia wniosku. Dlatego, chcąc otrzymać świadczenie należy mieć profil na tej platformie. Instrukcja jak go założyć znajduje się na stronie zus.pl. Pieniądze są wypłacane jedynie na rachunek bankowy podany we wniosku. (PAP)
Autor: Marcin Rynkiewicz
gn/