Piwo i wino bez procentów podbijają rynek. Eksperci uważają, że to nowy trend

2024-10-03 08:14 aktualizacja: 2024-10-03, 09:12
Kieliszek wina Fot. PAP/Wojtek Jargiło
Kieliszek wina Fot. PAP/Wojtek Jargiło
Trunki w wersji bezalkoholowej podbijają polski rynek, ze sprzedażą rosnącą nawet ponad 50 proc. w skali roku - czytamy w "Rzeczpospolitej". Według gazety to dopiero początek mocnego trendu konsumenckiego.

"Rz" zwróciła uwagę, że alkohole to wciąż największe kategorie wydatków w wydatkach konsumenckich. Tylko w 2023 r. na wódkę Polacy wydali 16,8 mld zł, a 22,8 mld zł na piwo.

"Jednak obie kategorie od jakiegoś czasu tracą, jeśli chodzi o sprzedaż, a zachowania konsumenckie w tym zakresie stopniowo się zmieniają" - wskazuje gazeta powołując się na dane NielsenIQ.

"Piwa bezalkoholowe stanowią już ponad 7 proc. wartości sprzedaży całej kategorii piw, odnotowując tym samym niemal 1-pkt proc. wzrostu znaczenia rok do roku" – powiedziała - cytowana w dzienniku - Anna Wagner z NielsenIQ. "Wina są drugą kategorią, gdzie znaczenie wariantów bezalkoholowych jest największe. Wyjątkowo dobrze przyjęły się w winach musujących. Ich sprzedaż zarówno wartościowa, jak i ilościowa rośnie ponad 50 proc. i stanowią już 5 proc. sprzedaży wszystkich win musujących – dodała.

Z danych firmy wynika, że trend na bezalkoholowe trunki widać także w innych kategoriach. (PAP)

mmu/ jpn/ know/