Roger Federer i Rafael Nadal wystąpili razem w nowej kampanii Louis Vuitton

2024-05-21 12:26 aktualizacja: 2024-05-21, 19:46
Roger Federer. fot. EPA/ALEX PLAVEVSKI/PAP/EPA.
Roger Federer. fot. EPA/ALEX PLAVEVSKI/PAP/EPA.
W miniony weekend legendarny francuski dom mody zaprezentował nową odsłonę kampanii „Core Values”, która ma na celu celebrowanie ambicji i determinacji w dążeniu do celu. Louis Vuitton zaprosił do udziału w przedsięwzięciu dwie światowe ikony tenisa – Rogera Federera i Rafaela Nadala. Zdjęcia wykonała ceniona fotografka Annie Leibovitz.

„Istnieją podróże, które tworzą legendy” – brzmi hasło kampanii „Core Values”, której nowa odsłona została zaprezentowana 18 maja. Marka Louis Vuitton zaprosiła do udziału wielokrotnie nagradzanych i często rywalizujących ze sobą na korcie tenisistów – Rogera Federera i Rafaela Nadala. Kampania francuskiego domu mody celebruje ambicję, poświęcenie i determinację w dążeniu do celu – wartości, które przyświecały słynnym zawodnikom od początku ich błyskotliwych karier.

Na potrzeby sesji zdjęciowej słynnej amerykańskiej portrecistki, Annie Leibovitz, panowie udali się w zaśnieżone Dolomity (pasmo górskiego w północno-wschodniej części Włoch). Federera można zobaczyć z klasycznym plecakiem Monogram Christopher, symbolem ponadczasowego stylu Louis Vuitton. Nadal zaś pozował do zdjęć z modelem Monogram Eclipse, którego estetyka ma stanowić ukłon w stronę dynamiki i wytrwałości hiszpańskiego mistrza rakiety.

„Wiem, jak wiele ikon wzięło udział w tej kampanii, dlatego też bycie jej częścią napawa mnie dumą, zwłaszcza, że dzielę się tym z Rogerem – niegdyś moim największym rywalem, a dziś bliskim przyjacielem” – powiedział w oświadczeniu Nadal. „Współpracowanie z Rafaelem nad tą kampanią to dla mnie wyjątkowa okazja. Myślę, że miejsce, w którym dzisiaj jesteśmy, odzwierciedla bycie na szczycie góry. Dla nas jest to coś znaczącego i wyjątkowego” – dodał Federer.

To skądinąd nie pierwszy raz, kiedy Louis Vuitton angażuje do swojej kampanii uznanych sportowców. W 2022 roku, tuż przed rozpoczęciem mundialu w Katarze, premierę miała kampania z udziałem słynnych piłkarzy - Cristiano Ronaldo i Lionela Messiego, której hasło brzmiało: „Zwycięstwo to stan umysłu”. Na zdjęciach autorstwa Leibovitz Portugalczyk i Argentyńczyk rozgrywają partię szachów na walizce Louis Vuitton ozdobionej charakterystycznym dla marki wzorem szachownicy.

Inauguracja „Core Values” odbyła się 17 lat temu. Udział w kampanii brały dotychczas takie gwiazdy, jak Angelina Jolie, Buzz Aldrin, Jim Lovell, Sally Ride czy Catherine Deneuve. Pietro Beccari, dyrektor generalny Louis Vuitton podkreślił, że bohaterowi tegorocznej edycji są prawdziwymi wzorami do naśladowania. „Wspaniale było pracować nad nowym rozdziałem naszej historii z Rogerem Federerem i Rafaelem Nadalem – inspirującymi sportowcami i przyjaciółmi, którzy są żywym świadectwem dyscypliny i doskonałości” – powiedział Beccari w oświadczeniu. (PAP Life)

kh/