W listopadzie 2020 roku Ryan Reynolds i Rob McElhenney kupili stojący na skraju bankructwa klub piłkarski pochodzący z przemysłowego miasta Wrexham w północno-wschodniej Walii. Choć jest to trzeci najstarszy klub piłki nożnej na świecie, czasy świetności ma on dawno za sobą. Reynolds i McElhenney postanowili przywrócić drużynie niegdysiejszą renomę i poprowadzić ją do upragnionego awansu. O projekcie aktorów opowiada ciepło przyjęty przez publiczność serial dokumentalny „Witamy we Wrexham”, którego drugi sezon jeszcze w tym roku zadebiutuje na platformie streamingowej Disney+. Pierwsze dwa odcinki ukażą się 12 września.
Pod koniec kwietnia kibice świętowali historyczny sukces zawodników – Wrexham F.C. po raz pierwszy od 15 lat awansował wówczas do angielskiej czwartej ligi. Ich marzeniem jest dotarcie do Premier Leauge, czyli najwyższej w hierarchii klasy rozgrywek piłkarskich w Anglii. Nie da się ukryć, że wszystko to jest możliwe dzięki ogromnym inwestycjom nowych właścicieli klubu. W 2021 roku Reynolds i McElhenney przejęli kontrolę nad drużyną od funduszu powierniczego kibiców, wykładając na stół 2 mln funtów. Według szacunków, na restrukturyzację, transfery i wynagrodzenie piłkarzy, aktorzy wydali jak dotąd około 10 mln funtów, czyli ponad 50 mln złotych.
Odtwórca roli Deadpoola postanowił tymczasem wykorzystać popularność Wrexham F.C. i na niej zarobić. „The Mirror” spieszy donieść, że Reynolds wkrótce wypuści na rynek własne piwa inspirowane futbolem. Nominowany do Złotego Globu aktor zamierza wylansować linię lagerów – piw, do produkcji których wykorzystuje się drożdże dolnej fermentacji. Reynolds zarejestrował już ponoć znaki towarowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Jeden z trunków ma nosić nazwę „It’s Always Sunny in Wrexham”, co w oczywisty sposób nawiązuje do tytułu serialu, w którym od niemal 20 lat występuje współwłaściciel Wrexham F.C. McElhenney, mianowicie „U nas w Filadelfii” (ang. „It’s Always Sunny in Philadelphia”). W ofercie Reynoldsa znajdą się także piwa o nazwach „R&R Lager” oraz „Max Effort Lager”. Ta ostatnia odnosi się zapewne do należącej do gwiazdora wytwórni Maximum Effort.
Rynek alkoholowy nie jest skądinąd aktorowi obcy. W 2018 roku Reynolds nabył znaczący pakiet udziałów w Aviation American Gin, stając się twarzą marki. Dwa lata później firmę sprzedającą oryginalny kraftowy gin odkupił jeden z wiodących producentów alkoholi wysokoprocentowych Diageo, w którego portfolio znajdują się m.in. Smirnoff, Johnnie Walker i Baileys. Jak wynika z raportu BBC, umowa zakładała wypłacenie Reynoldsowi i jego współudziałowcom 335 mln dolarów z góry oraz do 275 mln dolarów w ciągu najbliższych 10 lat w zależności od wyników sprzedaży.
sma/