Biznes zanurzony w nowych technologiach
Narzędzia IT odgrywają kluczową rolę w rozwoju e-commerce. Przyspieszają obsługę i logistykę oraz pozwalają lepiej dopasować ofertę do potrzeb odbiorcy - zauważa "Rzeczpospolita".

"Już prawie jedna trzecia firm z branży produkcyjnej zakończyła wdrażanie rozwiązań opartych na AI, ale to przedstawiciele sektora handlowego najczęściej wskazują, że ta technologia przyniosła im zamierzone korzyści – wynika z badania EY. Szczególnie mocną zależność od nowych technologii widać w e-commerce" - pisze piątkowa "Rzeczpospolita".
Jak wskazuje dziennik, "istotnym trendem jest automatyzacja procesów – zarówno tych bardziej złożonych, wspierających realizację strategii omnichannel, jak i codziennych, umożliwianych przez coraz łatwiej dostępne narzędzia sztucznej inteligencji".
Gazeta zwraca uwagę, że przedstawiciele branży wskazują, iż powstaje coraz więcej gotowych rozwiązań stających się "asystentami" usprawniającymi codzienne operacje np. zarządzanie zapasami, obsługę zwrotów czy prowadzenie precyzyjnych kampanii marketingowych.
"Z badania Mastercard wynika, że w porównaniu z 12 innymi europejskimi krajami Polacy plasują się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy internetowe. Przeciętnie Polak kupuje w sieci ponad pięć pozycji miesięcznie" - dodaje. (PAP)
ak/ js/ know/