"Rz": Złamane prawo przy 800+? NIK ma zastrzeżenia do kampanii rządu PiS

2024-07-01 08:15 aktualizacja: 2024-07-01, 10:39
Siedziba NIK w Warszawie. Zdj. ilustracyjne. Fot. PAP/Paweł Supernak
Siedziba NIK w Warszawie. Zdj. ilustracyjne. Fot. PAP/Paweł Supernak
Najwyższa Izba Kontroli uważa, że kancelaria premiera Mateusza Morawieckiego niecelowo i niegospodarnie wydała niemal 7 mln na kampanię w sprawie podwyżki świadczenia - podała w poniedziałek "Rzeczpospolita".

Jak podaje, "Rz" kampania #Rodzina800plus to niejedyna, do której zastrzeżenia ma NIK. Jak wylicza izba, w 2023 roku KPRM zrealizowała łącznie dziesięć kampanii informacyjnych za kwotę 26,4 mln zł. "Kontrolerzy przeanalizowali pięć z nich, wartych 21,5 mln zł. Oprócz #Rodzina800plus nosiły nazwy #Niezakopane, #NoweKonkrety, #RządoweInwestycjeBliskoLudzi2023 i #TyDecydujesz" - informuje "Rz".

Zdaniem NIK w pięciu kampaniach "nie przeprowadzono ewaluacji pod kątem skuteczności i efektywności finansowej wykorzystywanych kanałów komunikacyjnych i instrumentów dotarcia do grup docelowych, co było działaniem nierzetelnym" - informuje dziennik. I zwraca uwagę, że "w dodatku w dwóch z tych kampanii KPRM miała zlecić spoty w stacjach telewizyjnych o znikomej widowni". (PAP)

ep/