Ma to na celu promowanie wzorców do naśladowania wśród kobiet w sporcie przed igrzyskami olimpijskimi w Paryżu.
"Nasza marka chce zwrócić uwagę na wpływ sportu na budowanie pewności siebie, ambicji i wzmacniania pozycji wśród następnego pokolenia. Rzucając światło na tych inspirujących sportowców i ich historie, mamy nadzieję utwierdzić przekonanie, że każda młoda dziewczyna zasługuje na możliwość realizowania swoich pasji i przekształcania swoich marzeń w rzeczywistość" – powiedziała przedstawicielka Barbie Krista Berger.
Polska sprinterka znalazła się w zaszczytnym gronie dziewięciu zawodniczek, które zostaną uhonorowane w ten nietypowy sposób. Odwzorowane zostaną również francuska pięściarka Estelle Mossely, gimnastyczki Rebeca Andrade z Brazylii i Alexa Moreno z Meksyku, piłkarki Mary Fowler z Australii i Christine Sinclair z Kanady oraz hiszpańska paratriathlonistka Susana Rodriguez.
"Przez całą karierę kierowała mną idea rozbijania szklanych sufitów i pozostania wiernej sobie, a misja Barbie bardzo pasuje do tego etosu" – powiedziała Williams, która wygrała siedem turniejów wielkoszlemowych w grze pojedynczej.
43-letnia Williams nie zakończyła jeszcze kariery. Obecnie zajmuje 457. miejsce w rankingu WTA.
"Dosłownie nie wyobrażam sobie życia bez sportu i gry w tenisa. Chcę, aby inne młode dziewczyny zdobyły to bezcenne doświadczenie związane z uprawianiem sportu i czerpały z niego korzyści, nie tylko w danej chwili, ale przez resztę swojego życia. Myślę, że dla dziewcząt uprawianie sportu jest bardzo ważne" - dodała tenisistka.(PAP)
kgr/