O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Turystyczna antyreklama Oslo stała się wabikiem na turystów

"Jeśli mam być szczery, to nie przyjechałbym tu" – mówi bohater najnowszej kampanii, która w przewrotny sposób ma zachęcić turystów do odwiedzenia stolicy Norwegii. Internauci w mig wychwycili ironiczny charakter spotu, a ten stał się bardzo popularny. Okraszony humorem, niespełna dwuminutowy klip, okazał się świetnym wabikiem, bowiem ci, którzy go obejrzeli, już deklarują chęć odwiedzenia Oslo.

Panorama Oslo. Fot. PAP/JACEK TURCZYK
Panorama Oslo. Fot. PAP/JACEK TURCZYK

„Czy to w ogóle jest miasto?” – tak zatytułowano najnowszy spot poświęcony Oslo, opublikowany przez organizację Visit Oslo. To pytanie zadaje sobie 31-letni Halfdan, który niespiesznym krokiem przechadza się ulicami miasta, przy okazji pokazując jego najważniejsze atrakcje. „Wszystko jest tu na wyciągnięcie ręki. Dorastałem tu i tymczasowo tu mieszkam. Niestety” – przyznaje nieco zrezygnowanym głosem. „Oslo wydaje się być bardziej wioską? Idziesz za jeden róg i myślisz sobie: "O, tam jest premier." Udajesz się za kolejny i myślisz sobie: "O, tam jest król". Z jednego końca miasta na drugi możesz przejść w jakieś 30 minut. Spróbujcie tego w Nowym Jorku czy Paryżu” - stwierdza.

Atrakcje, muzea? Cóż, tu bohater spotu także jest sceptykiem „Kultura? Jeśli nie musisz stać w kolejce przez kilka godzin, to czy w ogóle warto to oglądać?” – stwierdza, mając za plecami obraz Edwarda Muncha „Krzyk”. „Myślę, że miasto powinno być trudne do zdobycia, jak w dobrym związku, to nie powinno być takie proste” – podsumowuje.

Ten senny spacer sceptyka okazał się reklamowym strzałem w dziesiątkę. Pod filmem zamieszczonym na platformie YouTube już pojawiają się deklaracje tych, którzy są gotowi i chętni, by odwiedzić Oslo. Widzowie nie tylko docenili „wady” tego miasta, ale i skandynawski humor. (PAP Life)

ep/

Zobacz także

  • Fot. PAP/EPA/KIMIMASA MAYAMA

    W Tokio kwitną wiśnie. Miasto liczy zyski [WIDEO]

  • Fot. PAP/Paweł Supernak

    Jakie zasady obowiązują turystów odwiedzających parki narodowe? [NASZE WIDEO]

  • Malta (zdjęcie ilustracyjne). Fot. EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

    Polscy turyści byli w styczniu najliczniejszą europejską nacją, która odwiedziła ten kraj

  • Góra Fudżi. Fot. EPA/JIJI PRESS

    Japońska atrakcja walczy z nadmiarem turystów. Od nowego sezonu wejście będzie płatne

Serwisy ogólnodostępne PAP