Od września w rozkładzie jazdy przewoźnika pojawi się nowe połączenie Warszawa – Szczecin – Warszawa przez Poznań. Będzie to pociąg Sedina, który trasę ze stolicy do Szczecina pokona w rekordowym czasie 4 godz. 32 min, czyli krócej o około pół godziny niż obecnie najszybciej kursujący skład. Połączenie to zapewni także krótszy czas podróży do Warszawy z Poznania – 2 godz. 18 min. Podobny czas przejazdu na trasie Warszawa – Poznań – Szczecin będzie miał także pociąg Chrobry.
Kolejna nowość w jesiennym rozkładzie jazdy to połączenie pociągiem Lech z Warszawy do Wrocławia. Pociąg kursować będzie przez Poznań, a podróż między stolicami województwa wielkopolskiego i dolnośląskiego ma trwać 1 godz. 18 min.
Nowy pociąg Esperanto relacji Łódź – Białystok – Łódź zatrzyma się tylko w stolicy. Dzięki temu podróż ze stacji Łódź Widzew do Warszawy Zachodniej wyniesie 58 min, a z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej – 1 godz. 12 min. Rekordowy czas przejazdu ma zostać osiągnięty na odcinku Warszawa – Białystok – 1 godz. 38 min.
Dodano, że bezpośrednie szybkie połączenie z Warszawy do Białegostoku ma charakter pilotażowy. Obsługiwane będzie pociągiem ED161 Dart. Utrzymane zostaną również trzy pary bezpośrednich połączeń kategorii Express InterCity Premium z Warszawy do Trójmiasta, bez zatrzymań po drodze. Z centrum stolicy do stacji Gdańsk Główny będą kursowały w czasie 2 godz. 25 min. Pociągi zostały wdrożone na wakacje, jednak ze względu na duże zainteresowanie zostaną w rozkładzie jazdy co najmniej do połowy grudnia - zapowiada przewoźnik.
Jak przypomniało PKP Intercity, przywrócona została przepustowość stacji Warszawa Centralna oraz linii średnicowej w aglomeracji warszawskiej (Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia). Oznacza to, że wszystkie pociągi dalekobieżne zatrzymają się w centrum Warszawy. Jedynie pociąg Łokietek w okresie 21 października – 8 listopada nadal będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska.
Od września do końca roku zarządca infrastruktury będzie prowadził prace na Centralnej Magistrali Kolejowej, skutkujące ograniczeniem prędkości z 200 km/h do 160 km/h. Z tego powodu pociągi jadące na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa oraz Warszawa – Katowice – Warszawa mogą mieć wydłużony czas przejazdu od 11 min. do 23 min.
PKP Intercity poinformowało, że w okresie wprowadzania jesiennej korekty rozkładu jazdy do dyspozycji pasażerów, na 15 największych dworcach w Polsce będą informatorzy mobilni. Pomogą oni podróżnym ustalić dogodne przesiadki czy znaleźć odpowiedni peron.(PAP)
ang/