ZTM prosi podróżnych o sprawdzanie rozkładów przed podróżą. Z uwagi na trwający remont stacji Warszawa Zachodnia w dalszym ciągu pociągi po średnicy podmiejskiej będą kursować ze średnią częstotliwością co około 15 minut w obu kierunkach. Część pociągów zostanie skierowana na średnicę dalekobieżną. Pozostałe pociągi z kierunku zachodniego skończą/rozpoczną bieg na stacji Warszawa Główna, a z kierunku wschodniego na stacji Warszawa Wschodnia.
Dodatkowo dalszy etap prac przy przebudowie i modernizacji linii kolejowej nr 7, na stacji Warszawa Wawer, spowoduje zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej od poniedziałku 13 do 16 listopada. W godzinach wieczornych pociągi nie będą jeździły między Warszawą Wschodnią a Warszawą Falenicą.
Pociągi linii S2 będą kursowały na całej trasie, łączącej Sulejówek Miłosną i Lotnisko Chopina przez podmiejską linię średnicową. W pełnej relacji, do Sulejówka Miłosny pojedzie 16 pociągów, a do Lotniska Chopina – 18. Pozostałe, oznaczone jako linia S20, będą jeździły w skróconej relacji z Warszawy Wschodniej do Sulejówka Miłosny. Natomiast dwa ostatnie, wieczorne składy S2 z Lotniska Chopina dojadą tylko do przystanku Warszawa Rakowiec.
Od niedzieli, 12 listopada, w dni powszednie do i ze stołecznego portu lotniczego pojedzie 18 pociągów. Część z nich, tak jak dotychczas, będzie kursowała do i z Radzymina, a pozostałe do i z Wieliszewa lub Legionowa Piasków.
W dni wolne od pracy pociągi linii S3 będą jeździły na trasie Warszawa Lotnisko Chopina – Legionowo Piaski (po 18 połączeń w pełnej relacji).
W dni powszednie na trasie linii S4, do Zegrza Południowego pojedzie 19 pociągów, a do Piaseczna – 18 pociągów. W dni wolne od pracy w pełnej relacji pojadą 4 pary pociągów. W weekendy pozostałe pociągi, poza jednym popołudniowym, który pojedzie z Legionowa do Warszawy Gdańskiej, będą kursowały pomiędzy Piasecznem a Legionowem.
Pociągi linii S40 nadal będą jeździły tylko w dni powszednie, w skróconej relacji do i z przystanku Warszawa Rakowiec. W ciągu dnia będzie to 13 połączeń do Warszawy i 14 do Piaseczna. Na Rakowcu można przesiąść się do tramwajów w kierunku centrum Warszawy lub innych pociągów.
Zmiany dotkną też pociągi Kolei Mazowieckich.
Na linii R2 Warszawa – Łuków, w dniach 14 – 29 listopada na odcinku Siedlce – Kotuń, pierwszy i ostatni pociąg w dobie zostaną zastąpione komunikacją autobusową z uwagi na budowę wiaduktu drogowego.
Na linii R3 Warszawa – Łowicz Główny, w związku z pracami remontowo-naprawczymi na linii w terminie 13 – 26 listopada pociągi na odcinku Ożarów Mazowiecki – Błonie będą jeździły po jednym czynnym torze. Natomiast od 27 listopada do 9 grudnia ruch jednotorowy obejmie odcinek Błonie – Teresin - Niepokalanów.
W dniach 13 – 16 listopada na linii R7 Warszawa – Dęblin, w związku z kolejnym etapem prac modernizacyjnych, w godzinach nocnych: od 22 do 4, nastąpi całkowita przerwa w ruchu pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Falenica. Za pociągi nr 21724 relacji Dęblin – Warszawa, nr 12719 relacji Warszawa – Dęblin oraz nr 11219 relacji Warszawa – Pilawa zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
W terminie 2 – 9 grudnia na odcinku Warszawa Stadion – Warszawa Falenica zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa za wszystkie pociągi KM. Jest to ostatni etap prac przed udostępnieniem pasażerom linii nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Trzy poranne pociągi z Dęblina do Warszawy oraz trzy popołudniowe z Warszawy do Dęblina pojadą trasą okrężną z pominięciem odcinka Warszawa Gocławek – Augustówka.
W terminie od 12 listopada do 1 grudnia ruch pociągów na linii R8 Warszawa – Skarżysko Kamienna, na odcinku Lesiów – Radom odbywał się będzie po jednym czynnym torze. Dodatkowo dwa pierwsze i dwa ostatnie w dobie pociągi na odcinku Radom Główny – Radom Gołębiów zostaną zastąpione przez komunikację autobusową.
Na linii R81 Dęblin – Radom, w związku z pracami remontowymi na linii w terminie od 13 listopada do 9 grudnia pociągi na odcinku Radom Główny – Jedlnia Letnisko będą jeździły po jednym czynnym torze. (PAP)
autorka: Marta Stańczyk
pp/