![Wykonawcy ukladaja plyty peronowe na nowym przystanku kolejowym Warszawa Grochow; Fot.: PKP PLK/Anna Znajewska-Pawluk](/sites/default/files/styles/main_image/public/202310/Wykonawcy_ukladaja_plyty_peronowe_na_nowym_przystanku_Warszawa_Grochow__fot._PKP_PLK_Anna_Znajewska-Pawluk.jpg?itok=aiA_9Q36)
Inwestycja na tzw. linii otwockiej ma zwiększyć atrakcyjność i dostępność kolei w aglomeracji, w regionie oraz na trasach dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią, a Warszawą Wawer mają pozwolić na rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.
Kolejowa spółka poinformowała, że obecnie wykonawca modernizuje dwa tory trasy, buduję nowe rozjazdy oraz montuję sieć trakcyjną między stacją Warszawa Wschodnia, a stacją Warszawa Wawer. Dodatkowo przebudowywane są przystanki kolejowe Warszawa Wawer, Warszawa Gocławek i Warszawa Olszynka Grochowska.
„Dzięki takim projektom, jak modernizacja linii Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer, podróże stają się bardziej atrakcyjne i łatwiej można będzie łączyć przejazdy pociągiem z komunikacją miejską. Z myślą o mieszkańcach stolicy i podwarszawskich miejscowości budujemy nowy przystanek tuż obok szpitala przy ul. Szaserów” - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
PKP PLK podała, że zakończenie prac i oddanie przystanków do użytku zaplanowano w grudniu br. W 2024 r. kontynuowane będą prace związane m.in. z zadaszeniem przejść podziemnych oraz uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach.
„Przebudowa linii Warszawa – Lublin już służy pasażerom kolei. Do stolicy Lubelszczyzny jeździmy szybciej i wygodniej. Od grudnia br. z nowych i przebudowanych przystanków skorzystają pasażerowie podróżujący na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Wawer. Kolejno planujemy prace na trasie od Wawra do Otwocka” – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Od 10 grudnia br., na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer mają kursować 144 pociągi regionalne. Kolejowa spółka poinformowała, że szacowany czas przejazdu z przystanku Warszawa Wawer do dworca kolejowego Warszawa Śródmieście to ok. 19 minut, a z nowego przystanku Warszawa Grochów - ok. 12 min.
Modernizowany za 422 mln zł netto odcinek między stacjami Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
rkj/
![Banner UE](/themes/pap/assets/images/UE-banner.png)