Jak szybko usprawnić proces sprzedażowy

2022-04-04 09:05 aktualizacja: 2022-04-04, 09:09
Daktela (1)
Daktela (1)
Dziś jakość obsługi klienta stała się jednym z najważniejszych wymagań rynkowych, szczególnie w centrach handlowych i sklepach online. Co ciekawe, to właśnie kontakt telefoniczny jest najczęściej wybieranym kanałem komunikacyjnym. Usprawnienie i skonfigurowanie odpowiedniej telekomunikacyjnej obsługi klienta staje się zatem ważnym elementem transformacji cyfrowej dla firm. Narzędzie omnichannelowe Daktela może w tym pomóc.

Jak działa Daktela? Przede wszystkim w prosty sposób wprowadza automatyzację procesu komunikacji. Kontaktujący się z centralą kupujący jest automatycznie łączony z zarejestrowaną kartą klienta. Następnie system określa sposób dalszej komunikacji - przełącza do konsultantów, kolejkuje połączenia. W aplikacji to wszystko dzieje się w przeciągu milisekund! To narzędzie działała niewyobrażalnie szybko dla naszej ludzkiej percepcji, dlatego tak mocno usprawnia proces działania.

Co więcej, operatorzy contact center korzystający ze wspomnianych narzędzi sztucznej inteligencji nie muszą samodzielnie odpowiadać na podstawowe i stale powtarzające się pytania, takie jak aktualny stan zamówienia, stan konta bankowego, godziny otwarcia oddziału itp. System Smart IVR może obsługiwać klienta nawet bez ich obecności!

Wszystko to dzięki mieszance technologii: IVR, sterowania wywołaniami czy text-to-speech, które istnieją od kilku lat. Teraz jednak mechanizm jest unowocześniony i pozwala na znaczne skrócenie procesu. Specjalne oprogramowanie komunikacyjne łączy wszystkie wewnętrzne systemy z aplikacją, dzięki czemu niezbędne informacje są dostępne właściwie natychmiast.

E-sklepy wykorzystują ten sposób do weryfikacji statusu zamówienia wprowadzonego telefonicznie przez klienta. Aplikacja łączy się z CRM sklepu lub systemem magazynowym, otrzymując szczegółowe informacje o zamówieniu, tj. datę dostawy, informacje o płatności.

A rozwiązań w Dakteli jest wiele! Aplikacja na przykład może kierować klientów bezpośrednio do odpowiednich konsultantów - wystarczy wypowiedzieć przez telefon żądany wybór: imię i nazwisko pracownika albo nazwę działu firmy. W ubiegłym roku przygotowane zostało elastyczne rozwiązanie dla jednego z największych krajowych e-sklepów. Wszystko jest w zasięgu ręki… i technologii!

W przyszłości IVR może stać się niezbędnym narzędziem, aby e-sklepy mogły funkcjonować w oczekiwany przez klientów sposób - to właśnie rozpoznawanie mowy może stać się najbardziej pożądanym usprawnieniem wszystkich kontaktów. Obsługa klienta osiągnie tym samym zupełnie nowy, wyższy poziom.

Źródło informacji: Daktela

 

Źródło informacji: Daktela

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

PAP Mediaroom – Materiały partnerskie i zlecone