Profitroom, dostawca technologii rezerwacyjnych, we współpracy z hotelami przeprowadził ogólnopolskie badanie „Plany wakacyjne Polaków 2022”. „Od wybuchu pandemii rynek turystyczny cechuje bardzo duża zmienność. Poprzez badanie chcieliśmy uzyskać informacje na temat tego, jak będzie kształtował się popyt na usługi hotelowe w Polsce. W tym roku występuje szereg nowych czynników wpływających na decyzje o rezerwacjach, główne z nich to powrót zagranicznych podróży, wojna na Ukrainie i wzrost inflacji” - wyjaśnia Marcin Dragan, założyciel Profitroom.
Wśród ankietowanych dominuje chęć wyjazdu w miesiącach lipcu - sierpniu (71,8%), ale wiele osób (28,2%) zakłada również możliwość wyjazdu jeszcze w maju - czerwcu lub na początku jesieni (wrzesień - październik). Najbardziej popularne wśród Polaków będą wyjazdy tygodniowe (41,5%). Ponad połowa ankietowanych nie dokonała jeszcze rezerwacji pobytu wypoczynkowego. „Wyniki ankiety potwierdzają dane z naszych systemów rezerwacyjnych. W tych niepewnych czasach goście coraz częściej zwlekają ze złożeniem rezerwacji do ostatniej chwili. Tymczasem im wcześniej dokonuje się rezerwacji, tym taniej, gdyż w hotelach funkcjonuje taki sam mechanizm podnoszenia ceny, jaki znamy z linii lotniczych” - komentuje Dragan. Zniesienie obostrzeń w podróżach międzynarodowych wzmaga chęć do wyjazdów za granicę, które deklaruje prawie połowa ankietowanych. Wakacje w Polsce cieszą się jednak niesłabnąca popularnością i aż 83% Polaków swój urlop spędzi na wyjeździe w kraju.
Pomimo wysokiej inflacji 87% Polaków planuje więcej niż jeden wyjazd wypoczynkowy do końca roku. 60% gości wyda tyle samo na wakacje, co w ubiegłym roku, a co trzeci ankietowany deklaruje wyższy budżet. Większość na rezerwację pobytu na osobę wyda nie więcej niż 1500 zł. „Wyniki ankiety świadczą o tym, że możemy spodziewać się bardzo dużego popytu na wyjazdy wypoczynkowe. Jeśli chcemy zarezerwować pokój w wymarzonym hotelu, to lepiej zróbmy to już teraz” - mówi Marcin Dragan.
Jednym z pytań, które znalazło się w ankiecie organizowanej przez Profitroom było wskazanie inspiracji wyboru konkretnego hotelu lub miejsca wypoczynku. Ankietowani odpowiedzieli, że przede wszystkim wpływ na decyzję o rezerwacji mają dla nich rankingi hoteli dostępne w internecie (64%) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (53,9%). Na kolejnych miejscach znalazły się media społecznościowe czy reklama w mediach.
Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych - Plany wakacyjne Polaków” przeprowadzono metodą panelu online w dniach 9-12 maja 2022 r.
KONTAKT:
Arkadiusz Czerwiński
Communication Manager
e-mail: arkadiusz.czerwinski@profitroom.com
tel. 603-357-281
Źródło informacji: Profitroom
Źródło informacji: Profitroom