Włoscy kontrahenci podchodzą z niezwykłym zapałem do współpracy z Polakami. „Piękno jest uniwersalnym atrybutem. Nie blaknie z czasem, jeśli jest pięknem. A nasze samochody są znane z tego, że trwają wiecznie. Tak będzie również w przypadku Izery” - mówi Silvio Pietro Angori, CEO i dyrektor zarządzający Pininfariny.
Wyjątkowe znaczenie tej współpracy akcentuje również Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu EMP. „Dzięki współpracy między Electromobility a Pininfariną Izera na pewno będzie atrakcyjnym produktem i pięknym samochodem, w którym zakochają się nasi klienci” - mówi.
Podkreśla jednocześnie, że projektowanie samochodu stanowi bardzo złożony proces wymagający kompetencji zarówno od strony artystycznej, jak i technicznej, grupy odpowiednio wykształconych inżynierów, szerokiego zespołu związanego z zakupami czy produkcją. „Wszystkie te osoby muszą ze sobą współpracować, aby ostateczny produkt był nie tylko piękny, ale też funkcjonalny i mieścił się w odpowiednich kosztach” - tłumaczy Łukasz Maliczenko.
Mieszcząca się w Turynie Pininfarina projektuje samochody od 93 lat. Do tej pory stworzyła wiele modeli, które trwale zapisały się w historii motoryzacji, takich jak m.in. Cisitalia, Alfa Romeo Giulietta Spider czy Ferrari Berlinetta Boxer. Co równie ważne, w przypadku współpracy z ElectroMobility Poland Włosi mają również doświadczenie w projektowaniu samochodów elektrycznych oraz współpracy ze startupami.
„Nie można zapominać, że zaprojektowaliśmy pierwszy samochód elektryczny w 1977 roku, więc wyobraźmy sobie, jak dawno temu to było. Dlatego byliśmy w stanie zgromadzić ogromne doświadczenie, którym chcemy podzielić się z EMP” - wyjaśnia Silvio Pietro Angori.
Jest to równie ważne dla polskiego zespołu. „Ogromne doświadczenie Pininfariny, właściwie wielopokoleniowe doświadczenie, to jest coś, z czego możemy czerpać i na podstawie czego możemy rozwijać nasz własny zespół. Daje to nam to także pewność, że ostateczny design Izery będzie na właściwym poziomie” - mówi Łukasz Maliczenko.
Według niego Pininfarina, współpracując z ambitnym startupem, jakim jest Izera - ma niezwykłą okazję, żeby uczestniczyć we wprowadzeniu na rynek kolejnej marki samochodów odpowiadając kompleksowo za projekt.
Auta zostaną zbudowane w oparciu o platformę SEA. Właściciel tej technologii, chińska firma Geely, wykorzystuje ją do budowy samochodów marki Volvo. Partnerstwo technologiczne między Geely a EMP zostało ogłoszone w listopadzie 2022 r.
Współpraca między ElectroMobility Poland (EMP), właścicielem marki Izera, a włoskim wykonawcą obejmuje zaprojektowanie stylistyki nadwozia, wnętrza oraz HMI (Human Machine Interface) trzech modeli aut: SUV-a, hatchbacka oraz kombi.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Źródło informacji: PAP MediaRoom