O PAP.pl

PAP.pl to portal PAP - największej agencji informacyjnej w Polsce, która zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i zagranicy. W portalu użytkownik może przeczytać wybór najważniejszych depesz, wzbogaconych o zdjęcia i wideo.

Sztuczna inteligencja to wsparcie dla dziennikarzy

Dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Podstawy do tworzenia materiałów dziennikarskich muszą zapewnić sztucznej inteligencji ludzie, którzy będą zdobywać informacje od uczestników opisywanych zdarzeń – zauważył Łukasz Świerżewski, członek zarządu Polskiej Agencji Prasowej podczas debaty „AI a przyszłość mediów”, która zakończyła V Konferencję Media Przyszłości.

PAP MediaRoom - kadr z filmu
PAP MediaRoom - kadr z filmu

Sztuczna inteligencja przebojem wkracza w świat dziennikarstwa. Jak wskazał Łukasz Świerżewski, tworzy ona treści może nie stricte dziennikarskie, ale tzw. kontent - czyli pozwala na utworzenie dowolnego tekstu, wygenerowanie fotografii, opracowanie wideo i grafik.

Sztuczna inteligencja jest więc narzędziem pracy dla dziennikarzy. Jednak niektórzy obawiają się, że stanie się dla nich także konkurencją, a dziennikarze z powodu szerszego wykorzystywania technologii być może będą mieli mniej pracy.

„Na razie jednak uspokajamy, dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Sztuczna inteligencja wytworzy tylko tyle, ile wcześniej dostanie materiału wsadowego. A ten muszą zapewnić ludzie, którzy na miejscu opisywanego wydarzenia będą bezpośrednio rozmawiać z innymi ludźmi” – przekonywał Łukasz Świerżewski. 

Według wiceprezesa PAP sztuczna inteligencja to wsparcie dla dziennikarzy, a dla agencji prasowych czy domów mediowych - narzędzie optymalizacji, które pomoże redakcjom efektywniej pracować.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

PAP MediaRoom
Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Serwisy ogólnodostępne PAP