Opinie w sieci - dlaczego są bezcenne?
Według analizy Brightlocal 98% konsumentów czyta recenzje online dotyczące lokalnego biznesu. Zanim zdecydują się na skorzystanie z oferty, najpierw sprawdzają, jakie są doświadczenia innych. Oczywiście, nie ma w tym nic dziwnego. Jeśli klient szuka odpowiedniej oferty, trafia na taką, która wydaje się atrakcyjna, chce wiedzieć więcej. To samo dotyczy robienia zakupów stacjonarnie. Jak ustaliło Invesp, aż 90% konsumentów sprawdza opinie w sieci, zanim wybiorą się do stacjonarnego oddziału danej firmy. W przypadku gdy weryfikują w internecie informacje o firmie i nie znajdą żadnych pozytywnych opinii, to może przesądzić o rezygnacji z zakupów.
Tylko czy umożliwienie dodawania opinii na Facebooku (https://skuteczni.pl/opinie-na-facebook/) ma sens, skoro mogą się przytrafić złe? Nawet takie nie muszą wpływać negatywnie na odbiór. Według Womply 75% firm nie odpowiada na opinie, a to błąd. Natomiast z analizy Brightlocal wynika, że 89% konsumentów jest „bardzo” lub „dość” skłonnych do skorzystania z usług firmy, która odpowiada na wszystkie swoje recenzje online. Reviewtrackers podaje, że 53% klientów oczekuje odpowiedzi na negatywne opinie w ciągu tygodnia. Taka reakcja firmy jest oceniana pozytywnie. Brak odpowiedzi może sprawić wrażenie, że nie wiesz, jak rozwiązać problem - tym samym odstraszysz klientów.
Jeśli chcesz pozyskiwać klientów w sieci, potrzebujesz opinii. Ich zdobywanie niestety nie jest proste. USA Today podaje, że tylko od 5 do 10% konsumentów dodaje opinie w sieci. Aby powiększyć to grono, musisz ich do tego zmotywować. Co możesz zrobić?
Jak zachęcić klientów do wystawiania opinii?
Wielu klientów pozostawia opinie, ale tylko wtedy, gdy są bardzo niezadowoleni z realizacji usługi. Aby zdobywać pozytywne recenzje:
- Przypomnij klientowi po zamówieniu o wystawieniu opinii - wyślij odnośniki do strony, gdzie ma to zrobić. Najlepiej daj mu dodatkowe argumenty do dodania recenzji, np. zaproponuj rabat na kolejne zakupy.
- Zorganizuj konkurs na najciekawszą opinię - ta metoda jest wykorzystywana przez firmy z różnych branż m.in. biura podróży i agentów turystycznych. Dzięki temu pozyskują opinie o hotelach ze swojej oferty.
- Przygotuj wzór opinii - klientom może się zwyczajnie nie chcieć ich tworzyć samodzielnie. Możesz przygotować szablony, w których muszą tylko podmienić kilka informacji. Być może dzięki temu zwiększysz odsetek dodających recenzje.
- Dbaj o najwyższą jakość usług - jeśli klient skorzysta z Twojej oferty i wszystko będzie OK, to jeszcze zazwyczaj zbyt mało, aby wystawił opinie. W przypadku, gdy go zachwycisz realizacją, wtedy zwiększa się szansa na uzyskanie od niego recenzji.
- Ustaw tabliczkę z kodem QR - to sprawdzi się w przypadku stacjonarnych działalności. Można ją ustawić, np. na recepcji w hotelu, przy barze i wszędzie tam, gdzie klient jest w stanie ją zauważyć. Warto też prosić wychodzących o wystawienie recenzji.
Duża liczba recenzji w sieci, głównie pozytywnych, zwiększa Twoje szanse na zdobycie klientów, dlatego warto dbać o regularnie pozyskiwanie opinii. Sprawdź ofertę Skuteczni.pl w tym zakresie.
Źródło informacji: Skuteczni.pl
Źródło informacji: Skuteczni.pl