Głównymi obszarami działalności innowatorów ze spółki Neptis są: sprzedaż urządzeń stanowiących jeden z elementów systemu Yanosik (czyli aplikacji do monitoringu i nawigacji pojazdów) i abonamentów do nich, reklama w aplikacji, sprzedaż danych oraz ubezpieczeń. Od początku 2024 r. przychody firmy wyniosły 42,6 mln zł, rosnąc o 9,9 proc. rok do roku. Zysk spółki netto za trzeci kwartał br. to przeszło 1,07 mln zł, a od stycznia do września br. 1,68 mln zł. Ponadto na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln.
Poznańska spółka od 2014 roku notowana była na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy. Dekadę na NewConnect firma spożytkowała na budowanie rozpoznawalności i zaufania wśród inwestorów.
„O przejściu na główny parkiet myśleliśmy już od kilku lat. Za nami dużo pracy nad przygotowaniem spółki do działania w innej rzeczywistości. Chcemy popracować nad zwiększeniem rozpoznawalności i świadomości, że Neptis to Yanosik. Planujemy wyjść do nowych inwestorów i pokazać im, co robimy oraz jaki jest w tym potencjał” - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.
Przeniesienie notowań na Rynek Główny GPW nastąpiło bez emisji nowych akcji. Do obrotu zostało dopuszczonych 488036 akcji serii B, 43000 akcji serii C oraz 50000 akcji serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda.
W ramach przyjętej strategii na najbliższe lata środowy debiutant deklaruje chęć m.in. dalszego umacniania pozycji na krajowym rynku komunikatorów dla kierowców oraz rynku nawigacji online, poszerzania kompetencji oraz know-how w obszarze analiz BIG DATA, a także rozwijania działalności opartej o formułę partnerstwa ze znanymi na rynku podmiotami, powiązanymi z branżą motoryzacyjną.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Źródło informacji: PAP MediaRoom