„TO NIE KONIEC” dopóki nie pokonamy AIDS: AHF POLSKA upamiętnia Światowy Dzień AIDS

2024-11-29 09:24 aktualizacja: 2024-11-29, 09:29

LUBLIN, Polska--(BUSINESS WIRE)-- Z okazji Światowego Dnia AIDS, który przypada na 1 grudnia 2024 roku, AHF Polska we wspólnej akcji z Fundacją SEXEDPL przypomina, że HIV dotyczy każdego i każdej z nas i zachęca do testowania. Już od 28 listopada przez 7 dni będzie można na ekranach multimedialnych w Polsce zobaczyć przygotowany przez ilustratorkę Herzyk komiks dotykający ten problem. Na planszy dodatkowo znalazł się QR kod, dzięki któremu szybko i anonimowo można zadać pytanie ekspertom SEXEDPL na temat zdrowia intymnego. Natomiast 1 i 2 grudnia na kanałach komunikacyjnych SEXEDPL, AHF Polska opublikowane zostaną materiały edukacyjne związane ze Światowym Dniem AIDS. Dodatkowo AHF Polska przygotowała spotkanie informacyjne dla lubelskich studentów i studentek Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w dniu 11 grudnia 2024 o godz. 13.00 pod hasłem „To nie koniec”. Celem spotkania jest podniesienie świadomości, promowanie profilaktyki, testowania i leczenia, a także wsparcia osób żyjących z HIV w Polsce i na świecie. Spotkanie połączone będzie z możliwością bezpłatnego i anonimowego wykonania testu na HIV.

Mimo ogromnego postępu, jaki dokonał się w wiedzy medycznej w ciągu ostatnich dekad, wciąż około 40 milionów ludzi na świecie żyje z wirusem HIV, ponad połowa z nich to kobiety i dziewczęta. Według danych UNAIDS, co roku odnotowuje się około 1,3 miliona nowych zakażeń. Nie ustępuje także piętnowanie i dyskryminacja osób żyjących z HIV, przez co nie wszystkie zakażone osoby mają dostęp do ratującego życie leczenia. Światowy Dzień AIDS to okazja by przypominać o tych wyzwaniach i nawoływać do działania i uwzględniania HIV/AIDS jako priorytetu w krajowych i globalnych politykach zdrowia publicznego.

„To nie koniec” - Światowy Dzień AIDS na WSPiA w Lublinie to spotkanie dla różnorodnego grona studentów i studentek z Polski i ze świata, przypominające o potrzebie dbania o zdrowie reprodukcyjne i seksualne i połączone z możliwością bezpłatnego i anonimowego testu na HIV.

WYDARZENIE: Światowy Dzień AIDS AHF Polska

KIEDY: 11 grudnia 2024, godz.13.00

CO: spotkanie informacyjne, możliwość zrobienia darmowego i anonimowego testu na HIV oraz zaopatrzenia się w prezerwatywy

GDZIE: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji, ul. Bursaki 12, Lublin

KTO: zespół AHF Polska

MATERIAŁY: na miejscu dostępne będą testy na HIV, prezerwatywy, ulotki i materiały promocyjne

„Ostatnie dwa lata to gwałtowny wzrost liczby zakażeń wirusem HIV i innymi infekcjami przenoszonymi drogą płciową w Polsce, tymczasem na temat zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego wciąż niewiele się mówi. Lekarze pierwszego kontaktu nie zachęcają do testowania w kierunku HIV, nie mówi się o tym w szkole ani na studiach. Brakuje w Polsce klinik zdrowia seksualnego, a dostęp do bezpłatnego, anonimowego i niestygmatyzującego testowania i poradnictwa wciąż jest ograniczony. Dlatego w AHF Polska mówimy, że czas to zmienić, czas wyposażyć wszystkie osoby mieszkające w Polsce niezależnie od tego, skąd pochodzą, w wiedzę i możliwości, by zadbać o swoje zdrowie i życie. Dlatego tak bardzo cieszymy się z wydarzeń takich, jak spotkanie organizowane we współpracy z Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji i gratulujemy władzom Uczelni świadomego, pełnego troski podejścia do swoich studentów” - mówi Anna Szadkowska-Ciężka, szefowa programu AHF w Polsce.

„Europa stoi przed wyjątkowym wyzwaniem, widzimy bowiem bezprecedensową stagnację jeśli chodzi o przeciwdziałanie HIV, szczególnie w Europie Wschodniej, gdzie obserwujemy gwałtowny wzrost liczby nowych przypadków. Mamy obowiązek rozruszać strategie zdrowia publicznego, by zapobiegać nowym zakażeniom wirusem HIV i zadbać o to, by systemy ochrony zdrowia stać było na finansowanie łatwo dostępnego testowania, leczenia oraz programy przeciwdziałania stygmatyzacji i dyskryminacji” - powiedział szef europejskiego Biura AHF, Daniel Reijer. - W Światowy Dzień AIDS przypominajmy decydentom razem, że zakończenie epidemii HIV wymaga zaangażowania i działania, a dopóki tego nie zrobimy - TO NIE KONIEC”.

Światowy Dzień AIDS to wyjątkowa platforma dla społeczności osób zaangażowanych w przeciwdziałanie HIV/AIDS, w ramach której celebrujemy ogromny postęp w wiedzy medycznej i dostępnych formach leczenia i profilaktyki, wspominamy tych, których straciliśmy w związku z chorobami związanymi z AIDS, a także tych, którzy niestrudzenie walczą. Wzywamy także rządy na całym świecie, by przeznaczyły niezbędne środki i zaangażowanie polityczne na rzecz zakończenia epidemii HIV/AIDS. W Światowy Dzień AIDS 2025 AHF przypomina: TO NIE KONIEC.

AIDS Healthcare Foundation (AHF) to globalna organizacja non-profit zapewniająca dostęp do najnowocześniejszej medycyny i rzecznictwo na rzecz ponad 2 milionów ludzi w 48 krajach świata: w Afryce, Amerykach, Azji i Europie. AHF jest obecnie największym dostawcą usług medycznych w obszarze HIV/AIDS na świecie. Aby dowiedzieć się więcej, organizacja zaprasza na: www.aidshealth.org, Facebook: www.facebook.com/aidshealth,Twitter: @aidshealthcare i Instagram: @aidshealthcare.

AHF Polska: www.darmowytestnaHIV.pl, www.facebook.com/AHFPoland, @ahfpoland (Instagram).

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241128940807/pl/

Źródło: AIDS Healthcare Foundation

KONTAKT:

Poland Media Contact:

Anna Szadkowska-Ciężka

Country Program Manager

tel.: +48 604 981 788

Email: anna.szadkowska@ahf.org

US Media Contact:

Ged Kenslea

Senior Director, Communications

AHF

tel. +1 323.308.1833 work

tel+1.323.791.5526 mobile

e-mail: gedk@aidshealth.org

Denys Nazarov

Director of Global Policy & Communications

AHF

tel. +1 323.308.1829

e-mail: denys.nazarov@aidshealth.org

Źródło informacji: Business Wire

Źródło informacji: Business Wire

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

PAP Mediaroom – Materiały partnerskie i zlecone