Trzy nowe inwestycje drogowe w rejonie Szczecina

2024-09-26 13:43 aktualizacja: 2024-09-26, 13:58
GDDKiA
GDDKiA
Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE GDDKiA wysłała ogłoszenie o przetargu realizację II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 (nowy węzeł Szczecin Zachód na autostradzie A6), obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz budowę infrastruktury drogowej na granicznym odcinku A6. Przetarg obejmuje łącznie te trzy zadania, które będzie realizował jeden wykonawca.

Treść ogłoszenia wraz z dokumentacją postępowania będzie dostępna na platformie zakupowej.

Warunki i terminy

Wszystkie trzy planowane inwestycje realizowane będą w formule Buduj. Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w ciągu 30 dni od podpisania umowy. Wtedy też będą mogły ruszyć pierwsze roboty. Na wykonanie prac związanych z budową infrastruktury drogowej na granicznym odcinku autostrady A6 wykonawca będzie miał 16 miesięcy.

Z kolei na budowę II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic oraz obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 - 27 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych wyłączane są okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.

Biorąc pod uwagę powyższe terminy, zakończenia realizacji wszystkich przewidzianych w projekcie inwestycji można spodziewać się w 2028 roku.

Nowy węzeł na autostradzie A6

Inwestycja o długości blisko 3 km będzie się zaczynała w miejscu, w którym kończy się oddany w ubiegłym roku I etap obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. W tym rejonie - na południe od m. Przecław - powstanie węzeł Siadło Górne. Będzie łączył biegnącą od Szczecina DK13 z przyszłą Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Następnie trasa o parametrach drogi ekspresowej - przyszły wspólny przebieg S6 i DK13 - pobiegnie w kierunku autostrady A6, omijając od wschodu centrum logistyczne. Połączenie z autostradą A6 będzie stanowił węzeł Szczecin Zachód, który dzięki łącznicom bezpośrednim i półbezpośrednim będzie zapewniał właściwe warunki ruchu drogowego na przyszłym połączeniu autostrady i drogi ekspresowej. Nowy węzeł zlokalizowany będzie ok. 700 m na wschód od obecnego, zbudowanego w latach 30. ubiegłego wieku, którego zastąpi. Od strony południowej do nowego węzła będzie również podłączona DK13 - obwodnica Kołbaskowa.

Łącznie przewidziano budowę 10 wiaduktów. Oprócz budowy nowego odcinka DK13 prace będą również obejmowały autostradę A6 na odcinku o długości 2,4 km w obrębie nowego węzła Szczecin Zachód.

Obwodnica od wschodu ominie Kołbaskowo

Inwestycja o długości 5,6 km rozpocznie się od nowego węzła Szczecin Zachód (dlatego realizacja obwodnicy bez budowy II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic nie byłaby możliwa). Jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) będzie od wschodu omijała Kołbaskowo, wyprowadzając ruch tranzytowy. Na połączeniu z drogą powiatową Kołbaskowo - Moczyły powstanie rondo. Dalej trasa będzie biegła w kierunku obecnej DK13 w Rosówku. Na południe od Rosówka powstanie rondo łączące obwodnicę z obecnym przebiegiem DK13. Ostatnie rondo na obwodnicy zostanie wybudowane ok. 300 m przed granicą polsko-niemiecką i będzie łączyło nową DK13 z drogą powiatową z m. Kamieniec oraz obiektami znajdującymi się przy granicy.

Wiadukt i plac do kontroli na granicznym odcinku A6

Ostatnia inwestycja zapewni możliwość zawracania przed granicą, co zarówno usprawni działania służb utrzymania drogi, jak i będzie przydatne dla kierowców - powstanie wiadukt nad autostradą A6 oraz łącznice i jezdnie manewrowe. Po południowej stronie autostrady powstanie plac do kontroli wraz z oznakowaniem aktywnym.

Źródło informacji: GDDKiA

Źródło informacji: GDDKiA

Uwaga: Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.

Załączniki