Wizja i strategia PAP

2019-09-16 14:24 aktualizacja: 2024-01-15, 10:40

Wizja Polskiej Agencji Prasowej opiera się na trzech filarach:

  1. PAP jako wiarygodne, wysokojakościowe, kompleksowe źródło informacji z kraju i ze świata. Agencja Prasowa na rynkach: polskim, regionalnym (Europa Środkowo-Wschodnia) i globalnym. Polska Agencja Prasowa powinna być rozpoznawana na rynku jako nowoczesne, wiarygodne, wysokojakościowe źródło informacji oraz jako punkt odniesienia i wyznacznik kierunków rozwoju dla wszystkich mediów w Polsce. Powinna być kluczowym dostawcą partnerem dla mediów na polskim rynku.
     
  2. PAP jako wykonawca jasno zdefiniowanych zadań publicznych polegających na: oferowaniu mediom i obywatelom bezstronnej informacji; prezentowaniu stanowisk najważniejszych organów państwa; prezentacji informacji na temat państwa i stanowisk jego organów na arenie międzynarodowej; promocji dorobku kulturalnego, historii i języka na arenie międzynarodowej, docieranie z informacją na temat kraju pochodzenia do diaspory. Zadania te powinny być w sposób transparentny dofinansowywane publicznie.
     
  3. PAP jako pośrednik w wymianie informacji i „miejsce spotkań” świata mediów, polityki, biznesu świadczący usługi komunikacyjne kluczowym instytucjom w kraju, monitorujący rynek mediów w Polsce i na świecie w sposób profesjonalny, pogłębiony i spersonalizowany oraz udostepniający infrastrukturę umożliwiającą dialog i twórczą wymianę koncepcji oraz idei.