Facebook ogłosił zamiar odświeżenia wyglądu serwisu w ubiegłym roku, podczas konferencji deweloperów F8. Testy ruszyły w październiku, kiedy platforma zaprosiła wybranych internautów do korzystania z nowej strony. Teraz Facebook postanowił wprowadzić nowy interfejs już oficjalnie, chociaż korzystanie z niego nadal jest dobrowolne. Jak zapowiada firma, nowy FB na dobre wejdzie do użytku później w tym roku. Teraz, żeby samemu aktywować Facebook.com redesign należy wejść w ustawienia i zaznaczyć "zobacz nowego Facebooka", żeby dezaktywować funkcję wystarczy zaznaczyć "przejdź do klasycznego Facebooka".
Fecebook już od dwóch lat zapowiada, że uprości swoje aplikacje. Nowy wygląd zyskał już m.in. Messenger, z którego usunięta została sekcja Odkryj (pozostała sekcja Czaty i Ludzie).
W nowym interfejsie Facebooka układ okien jest bardzie uproszczony a litery większe, dzięki czemu strona ma być bardziej czytelna, a korzystanie z niej mniej męczące dla oczu. Łatwiej będzie też założyć grupy, strony oraz wydarzenia, możliwy będzie też podgląd założonych przez użytkownika stron, zanim udostępni je on innym uczestnikom. Najbardziej zauważalną nowością jest udostępnienie trybu ciemnego strony, który zaprojektowany jest tak, żeby mniej odbijać światło, co - jak zapewnia Facebook - przyda się zwłaszcza w ciemnych pomieszczeniach, gdzie białe tło mogło razić w oczy. Użytkownicy będą mogli jednak wybrać, który motyw, jasny czy ciemny, bardziej im odpowiada i zapisać swój wybór w ustawieniach. (PAP)
jowi/ malk/