Drugi sezon „Squid Game” jeszcze w tym roku

2024-01-24 22:42 aktualizacja: 2024-01-25, 08:54
Platforma streamingowa Netflix ogłosiła przybliżoną datę premiery drugiego sezonu „Squid Game”. Fot. mat. pras.
Platforma streamingowa Netflix ogłosiła przybliżoną datę premiery drugiego sezonu „Squid Game”. Fot. mat. pras.
Platforma streamingowa Netflix ogłosiła przybliżoną datę premiery drugiego sezonu „Squid Game”. Serialowa sensacja z Korei Południowej powróci jeszcze w tym roku! Informację tę ujawniono w liście zaadresowanym do udziałowców Netfliksa. Obok „Squid Game” na 2024 przygotowano jeszcze kilka innych dużych produkcji.

„Spoglądając w przyszłość, pomimo strajków, które opóźniły w czasie premiery kilku tytułów, na 2024 rok przygotowaliśmy kilka odważnych propozycji. Widzowie zobaczą m.in. kontynuacje takich seriali jak 'Squid Game', 'Bridgertonowie', 'Dyplomatka' czy 'Cesarzowa Sisi'. Pokażemy szóste sezony seriali 'Formuła 1: Jazda o życie' oraz 'Miłość jest ślepa', a także drugie sezony 'Tour De France: W sercu peletonu' i 'Za jednym zamachem'. Będą też nowe produkcje: 'Problem trzech ciał' od twórców 'Gry o tron', 'Griselda' z Sofią Vergarą, serialowi 'Dżentelmeni' od Guya Ritchiego oraz kilka innych tytułów” – poinformował swoich udziałowców Netflix. W adresowanym do nich liście znalazło się też potwierdzenie, że jeszcze w tym roku premierę będzie miał czwarty sezon „Emily w Paryżu”.

Stworzony przez Dong-hyuk Hwanga serial „Squid Game” zadebiutował w 2021 roku i błyskawicznie stał się światową sensacją. Produkcja opowiada o tytułowej grze, w której można zdobyć ogromną kwotę. Wygra ją ten spośród 456 zawodników, który na koniec morderczej rozgrywki pozostanie przy życiu. Serial został nominowany do nagród Emmy w czternastu kategoriach, zwyciężając w sześciu z nich.

Oficjalną informację o realizacji kontynuacji „Squid Game” podano w styczniu 2022 roku. Szef platformy Netflix, Ted Sarandos, zapowiedział wówczas także, że zostanie stworzone całe uniwersum wokół wspomnianego serialu. Jego pierwszą odsłoną efektem było reality-show „Squid Game: Wyzwanie”, które zadebiutowało na Netfliksie pod koniec ubiegłego roku.

Netflix kontynuuje swoją ekspansję na rynek serialowy nie tylko tworząc oryginalne produkcje, ale też nabywając sublicencje na głośne seriale innych stacji telewizyjnych i serwisów streamingowych. Sarandos potwierdza, że do dalszej kontynuacji tej strategii zachęcił go niedawny sukces serialu „W garniturach”, który na Netfliksie przeżył swoją drugą młodość i stał się hitem wśród użytkowników platformy. (PAP Life)

TEMATY: