"PB" podał, że najnowszy odczyt wskaźnika BaseLinker Index, który mierzy kondycję polskiej branży e-commerce, wskazuje, że sprzedaż w grudniu wzrosła w stosunku do listopada o 0,9 proc.
"Zagregowane wyniki sprzedaży 3 tys. firm e-commerce uwzględnionych we wskaźniku BaseLinker pokazują, że grudniowa sprzedaż w ujęciu rok do roku była znacznie wyższa" - zaznaczono.
Analitycy BaseLinkera - jak wskazuje "PB" - podają, że w grudniu liczba zamówień wzrosła o 8,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, a średnia wartość koszyka zwiększyła się o 2,3 proc.
Dodała, że sprzedaż krajowa skoczyła o 10,2 proc., a transgraniczna o 13,8 proc. "Udział tej drugiej w obrotach polskich e-sprzedawców wynosi 17,3 proc., czyli delikatnie więcej niż przed rokiem, ale nieco mniej niż w listopadzie" - wskazano.
Podano, że największy wzrost sprzedaży zanotowały kategorie: supermarket, dom i ogród oraz zdrowie i uroda. (PAP)
pak/ ktl/ know/