Incydent z policyjnym Black Hawkiem. Rzecznik rządu: to nie pan minister Wąsik siedział za sterami tego śmigłowca

2023-08-24 15:47 aktualizacja: 2023-08-24, 17:29
Policyjny Black Hawk Fot. PAP/Darek Delmanowicz
Policyjny Black Hawk Fot. PAP/Darek Delmanowicz
Przecież to nie pan minister Wąsik siedział za sterami tego śmigłowca, tylko osoba, która miała do tego uprawnienia - powiedział w czwartek rzecznik rządu, Piotr Müller zapytany o ewentualne polityczne konsekwencje w związku z incydentem z udziałem policyjnego śmigłowca.

Rzecznik rządu został zapytany o ewentualne, polityczne konsekwencje w związku z incydentem z udziałem policyjnego śmigłowca.

"Jeśli jakiś wóz straży pożarnej będzie miał wypadek. I akurat ten wóz został zakupiony za rządów Prawa i Sprawiedliwości, to też będzie wina PiS-u. To jest absurdalna teza" - odpowiedział.

Podkreślił, że przecież to nie pan minister Wąsik siedział za sterami tego śmigłowca, tylko osoba, która miała do tego uprawnienia.

"A jeżeli popełniła jakiekolwiek błędy dotyczące wysokości, sposobu pilotażu, a wszystko na to wskazuje, będzie musiała ponieść określone konsekwencje prawne" - dodał.

"Dlaczego minister Wąsik miałby ponosić konsekwencje z tego tytułu, że pilot popełnił błąd. To tak samo jakby ten przytoczony strażak miał wypadek, to znaczy, że pan minister ma za to odpowiadać. Tego typu tezy są absurdalne" - powtórzył.

Tłumaczył, że właściwe organy zajmują się tą sprawą i jeżeli doszło do naruszenia przepisów prawa, to tak jak bywa w takich sytuacjach, te osoby poniosą faktyczną winę.

Podkreślił, że nie będzie żadnych politycznych konsekwencji.

W niedzielę, 20 sierpnia, podczas pikniku w Sarnowej Górze koło Ciechanowa (woj. mazowieckie) policyjny śmigłowiec Black Hawk zerwał linię energetyczną.

Śledztwo w sprawie incydentu z udziałem policyjnego śmigłowca wszczęła Prokuratura Rejonowa w Ciechanowie, po czym przejęła je Prokuratura Okręgowa w Płocku z uwagi na fakt, że są w niej prokuratorzy wykwalifikowani w zakresie wypadków lotniczych. Postępowanie jest prowadzone pod kątem sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu powietrznym.(PAP)

autorka: Marta Stańczyk

mar/