Jak podkreślił, filarem działalności i główną grupą docelową firmy pozostają dzieci, do których kierowana jest większość produktów. Jednak popularność LEGO wśród dorosłych stale rośnie.
„Dzieci zawsze były naszym priorytetem, ale zauważyliśmy, że budowanie z LEGO to pasja, która łączy pokolenia i rodziny. W czasie pandemii wielu dorosłych odkryło na nowo radość płynącą z tworzenia. To potwierdza, że LEGO to nie tylko zabawka dla dzieci, ale też sposób na rozwój kreatywności i relaks dla każdego” – powiedział Baris Dilek.
Wyjaśnił, że serie dla dorosłych są częściowo oparte na nostalgii - stąd np. zestaw z kultową konsolą Atari z lat 70. XX w. Pojawiają się też nawiązania do popularnych seriali, takich jak amerykański sitcom „Przyjaciele” (org. „Friends”), który amerykańska telewizja NBC emitowała w latach 1994-2004.
Wśród najbardziej popularnych serii LEGO w Polsce i na świecie przedstawiciel marki wymienił LEGO Icons, Technic, City, Star Wars i Harry Potter.
„W Polsce – w porównaniu z innymi krajami – niezwykle popularne są klocki z Minecrafta, co wynika z popularności samej gry” – podkreślił Barıs Dilek.
Menadżerka ds. marketingu na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie w LEGO Joanna Starzycka-Nogaj powiedziała, że sprzedaż produktów marki z roku na rok rośnie. Zaznaczyła, że w globalnej perspektywie grupa zaliczyła w pierwszym półroczu 2024 r. wzrost o 14 proc. Natomiast w Polsce „w tym czasie cały segment zabawek wzrósł o około 6 proc. Dla Grupy LEGO Polska jest obecnie jednym z wiodących rynków”.
Przedstawiciele LEGO przyjechali do Katowic, gdzie w Galerii Katowickiej w czwartek otwarty został pierwszy w woj. śląskim sklep LEGO Store. To największy spośród siedmiu oficjalnych sklepów marki w Polsce, o powierzchni 372 m kw. Baris Dilek wyjaśnił, że celem LEGO Store jest nie tylko sprzedaż klocków, ale dawanie klientom „doświadczenia pełnego zabawy i inspiracji”. Zapewnił, że fani marki będą mogli tam m.in. zbudować własne minifigurki oraz znaleźć unikatowe zestawy klocków.(PAP)
pato/ malk/kgr/